Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet


740Bjørn

Anbefalte innlegg

Er det en slik gummegjennomfoering med hull til ledningsnettet du tenker paa? Bruk gjerne sikaflex i tilfelle. Man kan ogsaa bruke baderoms silikon, men dersom det er rundt en gummigjennomfoering saa kan du risikere at silikonet toerker ut gummien over tid, og da kan det begynne aa lekke paa nytt.

Man ser ofte at folk bruker silikonstift paa gummipakninger/lister rundt doerene paa vinteren, slik at pakningene ikke skal fryse fast i doeraapningen. Bakdelen er at silikonet toerker ut pakningen over tid, og den vil etterhvert sprekke. Silikon er vannbestandig, men noe drit paa bil. (Sikaflex er ogsaa vannbestandig selvsagt)

 

Takk for svar. Hvor får en kjøpt Sikaflex da? Heter det Sikaflex eller har det et annet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svar. Hvor får en kjøpt Sikaflex da? Heter det Sikaflex eller har det et annet navn?

 

Byggvaren eller butikker som selger maling/lakk. Det heter vel sikaflex ja (fugemiddel). Traadstarter har bilde av tuben litt lengere opp; innlegg-1092. Du faar dem i div farger.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggvaren eller butikker som selger maling/lakk. Det heter vel sikaflex ja (fugemiddel). Traadstarter har bilde av tuben litt lengere opp; innlegg-1092. Du faar dem i div farger.

 

Takk for svar. :) Om det er en gummiforing rundt strømledningen som går gjennom torpedoveggen er jeg ikke sikker på.

 

En annen ting som jeg ble litt i tvil om er om Sikaflex vil tåle varmen som oppstår i motorrommet.

 

Her er noen produkter fra Biltema som kan være egnet til dette formålet.

 

Polyuretantetning: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Polyuretantetning/

 

Brannmasse: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Brannmasse-1250/

 

Akrylfugemasse: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Akrylfugemasse/

 

Hva kan være best til mitt formål av de produktene jeg har lagt ved link på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :) Om det er en gummiforing rundt strømledningen som går gjennom torpedoveggen er jeg ikke sikker på.

 

En annen ting som jeg ble litt i tvil om er om Sikaflex vil tåle varmen som oppstår i motorrommet.

 

Her er noen produkter fra Biltema som kan være egnet til dette formålet.

 

Polyuretantetning: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Polyuretantetning/

 

Brannmasse: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Brannmasse-1250/

 

Akrylfugemasse: http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Akrylfugemasse/

 

Hva kan være best til mitt formål av de produktene jeg har lagt ved link på?

 

Til det du skal bruke det til, saa kan du i utg pkt benytte alt av det du nevner pluss sikaflex. Men dersom du skal ha det paa torpedoveggen din, og det ikke er kloss inntil eksosen med noen faa millimeter saa trenger du i alle fall ikke brannmasse (den er sikkert dyr). Akrylfug er et middel for hobbysnekkere og andre amatoerer som ikke klarer aa bruke en sag, og hoerer ikke hjemme i bilen, i alle fall ikke til fordel for sika... Den vil i alle fall smelte foerst. Sikaflex taaler helt sikkert tempen paa torpedoveggen din. Husk at stroemledningen din taaler tempen, og da taaler akrylfugen, polyureantetningen og sikaen det ogsaa.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår å henta meg enda mer dritt i går, en Yamaha DTR i deler :D Fikk den gratis så hvorfor ikke liksom?

 

YamahaDT-R006.jpg

Fikk med to delemotorer og masse ekstradeler pluss ny sylinder og ny forgasser.

 

YamahaDT-R004.jpg

Masse deler gitt!

 

Ellers er det lite som skjer med Volvoen, venter bare på at malinga i golvet skal herde skikkelig, satser på å få montert braketten og tetta rundt hulla i nærmeste framtid. Reiser ein tur på Ekebergmarknaden i helga også, så da blir det lite skruing desverre :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi tilbake til bygda igjen etter ei lita helg i Oslo og på Ekebergmarkedet :D

Var mye godt å sjå der, blir nok tur til neste år også :)

 

Kjøpte meg tre stickers og eit Luisi Dino ratt på markedet.

321535_10150802006380234_881495233_20647381_815648113_n.jpg

 

308859_10150802009825234_881495233_20647424_686947242_n.jpgMå kjøpe nytt boss/nav til rattet, men det er sikkert å oppdrive en eller annen plass her på forumet :)

 

Satser på å få gjort litt med bilen i morgon.

 

Kommentarer? :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hobby folk bruker Tec7 til aa feste dassen til gulvet f.eks.

 

''Man lærer så lenge man var dum nok til ikke å gjøre jobben riktig første gangen!''

 

jamen jeg har fagbrev i hobbymekking så det går helt fint ;:)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi tilbake til bygda igjen etter ei lita helg i Oslo og på Ekebergmarkedet :D

Var mye godt å sjå der, blir nok tur til neste år også :)

 

Kjøpte meg tre stickers og eit Luisi Dino ratt på markedet.

321535_10150802006380234_881495233_20647381_815648113_n.jpg

 

308859_10150802009825234_881495233_20647424_686947242_n.jpgMå kjøpe nytt boss/nav til rattet, men det er sikkert å oppdrive en eller annen plass her på forumet :)

 

Satser på å få gjort litt med bilen i morgon.

 

Kommentarer? :)

 

Alltid kjekt med en Oslo tur og samtidig kjøpe relevante ting til bilen. Tror ikke jeg har hørt om Ekeberg markedet. Er det bare Volvo deler en får kjøpt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår