Gå til innhold

Volvo 360 motor?

Ranger emnet


Skorp

Anbefalte innlegg

helloen!

 

Jeg har en bestemor som ikke kan kjøre bil lenger. Så hun lurer på om jeg vil kjøpe/få bilen hennes, en strøken rød Volvo 360! I mine øyne hadde dette kanskje vært en perfekt bil å lære å "kjøre/sladde" i! :P

Morfar mener på det er 2.0L motor i den..

Jeg er ganske blank på Volvo, eller biler generelt..Men jeg lurer på om det da er B200k motor i denne? Altså samme som Volvo 240 2.0 L?

Går det å kjøpe en 2.3 liters 740 motor med turbo og sette "rett" inn? Er det mye som må tilpasses,eller går den rett inn i motorfestene? Girkasse? Elnett?

 

 

Mvh Vegard Skorpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk de også med B200F ja...

 

SÅvidt jeg har fått med meg så tåler ikke girkasser\bakaksel så allverden i disse (girkassen sitter bak på disse). Så noe særlig mer en 150 gamp blir lite holdbart, men til gjengjeld så flytter de seg rimelig greit da. Er relativt gode sladdeøser også...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verdt styret i forhold til hvor god sladdebil jeg får??

Har spart opp rundt 30-40k som jeg tenkte å bruke på en 745 Tic, Merce 300te eller en Bmw 525 touring..Hvordan vil disse bilene være til å lære seg å sladde med da? tenker på at de veier 1.5tonn og har CA 180gamp , i forhold til 360'en som har 109hk(eller 136hk med B230) og 1ton?

 

(Kjører for det meste Toyota Camry..Det sier alt om hvor god jeg er å kjøre bil nå for tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må finne ut, er hva slags motor de sitter i den nå, sitter det B200K, så er det letteste å putte i en forgassermotor, er det en B200F, vil jeg tro en lett trimma B230F er ett veldig fint alternativ.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 hadde B200K i 84 og 85, så min første bil, en 240, hadde B200K, er en annen type gasser på disse enn for eksempel B200F og lignende.

 

Solex tror jeg B200K's forgasser type heter, og var vel ikke like bra som de andre Volvo gasserene.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske blank på Volvo, eller biler generelt..Men jeg lurer på om det da er B200k motor i denne? Altså samme som Volvo 240 2.0 L?

Stemmer det.

 

Går det å kjøpe en 2.3 liters 740 motor med turbo og sette "rett" inn? Er det mye som må tilpasses,eller går den rett inn i motorfestene? Girkasse? Elnett?

 

Alle volvo rødblokker passer mer eller mindre ned i bilen. Mulig at eksos må tilpasses noe for å få inn turbo, og ekspansjonstanken må sikkert flyttes.

 

Ledningsnett må du legge opp på nytt, hva som er enklest her avhenger litt av hvilken motor du putter inn.

 

Jeg er litt skeptisk til hvordan drivverket takler ekstra dreiemoment fra turboen.

 

Ellers, om du ikke er ute etter en prosjektbil, men bare vil kjøre vil jeg anbefale deg å kjøpe en 740 turbo. Disse kan du få så billig nå, at jeg ikke helt ser vitsen med å drive å bygge om.

 

Dessuten er en 740, imho, en mye bedre bil enn 360n.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår