Madeljen Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Har en golf 3 stasjonsvogn, 1.6l Den starter ikke, eller den vil ikke gå. Har gnist får luft, suppe, ALT han skal ha.. men starter ikke regreim ok Stempler og ventiler ok pakninger ok ALT av tennplugger kabler, fordeler og rotor er nytt komptest = ok Kamaksel, veiv og fordeler sitter riktig Har tilbake satt hele motoren til 0. Virker som at den vil starte, men noe hindrer. HJELP Stått en uke nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 kjekket bensin tilførsjel?,kjekket om det er noe falsk luft i slanger osv?, du kan spraye med startgass og prøve å starte, starter det så er det bensin tilførsjel, starter det ikke så er det noe med gnisten Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 Sjekket systemtrykket på drivstoff? Evnt. ta ut feilkoder. Og hvordan er gnisten? Svak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
basskassehue Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 kondens i bensina? Siter audi a4 turbo.saab 900 turbo spiker .mazda 323 solgt. chevy montecarlo solgt. scorpio solgt. nissan cherry høgd. ford escort xr3i høgd. toyota camry 2.0 høgd . toyota camry 1.8 høgd. mercedes 190 høgd.chrysler neon solgt.volvo 740 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madeljen Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Har en golf 3 stasjonsvogn, 1.6l Den starter ikke, eller den vil ikke gå. Har gnist får luft, suppe, ALT han skal ha.. men starter ikke regreim ok Stempler og ventiler ok pakninger ok ALT av tennplugger kabler, fordeler og rotor er nytt komptest = ok Kamaksel, veiv og fordeler sitter riktig Har tilbake satt hele motoren til 0. Virker som at den vil starte, men noe hindrer. HJELP Stått en uke nå... Glemte å skrive årsken til at den stoppa! Regreima hoppa over 6 av sine hakk. Men den er like hel og tilbake på plass. Gnisten er helt fin! Han får suppe! Skal nullstille hele motoren igjen og bytte regreima,starter den ikke selger jeg den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Hvis den har hoppet på 6 tenner er det jo stor sjanse for at du har havari på motoren i form av ødelagte ventiler f.eks. Hvordan høres det ut når du prøver å starte? Ingen ulyder? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 På 8-ventilers motorene pleier det vel oftest gå bra med regreim brudd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 75hk eller 101hk motor? Er du helt sikker på at registeret sitter rett? - Spor på Multireimdrevet mot pil på nedre registerdeksel - OT merke på kamaksling mot pil på dekselet bak - Rotor mot spor på fordelerens anleggsflate. - O merket på svinghjul mot pil i hullet under den grønne troppen på girkassen Spor på multireimhjul og fordeler kan være vanskelig å se, er et lite kutt, du kjenner hvis du drar en negl langs kanten. Få lest av feilkoder, kan være at du har en defekt veivsensor(101hk), da vil den ikke starte.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.