Gå til innhold

Slangevarmer Audi a4 97mod

Ranger emnet


Are Storholm

Anbefalte innlegg

Hei!

Demonterte en defa pakke fra en 96mod vectra.

Tenkte og bruke det settet på min 1997mod a4 1.8

Dette er slangevarmeren som satt i opelen

 

http://www.defa.com/doc/400/433.pdf

 

Noen muligheter for og sette den i systemet på audien og få bra effekt? Ser det ikke er slike slangevarmere nå til dags, så for nøden kan jeg kjøpe en ny en. Men om jeg hadde sluppet og brukt en krone, hadde det vært supert!:thumb

 

Vannpumpa ligger jo mellom radiatoren og motoren, så om jeg hadde lurt varmeelementet inn mot pumpa så hadde jo det funka?

Men lurer på om termostaten blokker vannet i og sirkulere helt rundt..

 

Noen som har noen tanker eller teorier om dette så hadde det vært supert og få litt hjelp:D

 

Hilsen prøvefixealtsjæl:mekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slamgevarmeren som står på A4 1.8 er helt ubrukelig iallefall, har enda ikke merket noen effekt på faderens, på audi sa de den var defekt, men det tikker såvidt i den ved varme, og resistansen er helt perfekt sammenlignet med andre varmere som utvilsomt funker.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har slangevarmer i min 1,8t

 

den er forma som en 90 graders benn, å sitter på vannpumpa, ikke på den plaststussen ved termostaten, men rett på pumpa, usikker på om det er retur eller tur.

 

har brukt den et par ganger, har ikke merka det helt store, men regner med at den får opp tempen på olja fra sirrup konsistens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke diameteren akkurat nå men her er den jeg monterte:

http://www.defa.com/doc/700/759.pdf

 

Monterte det hele selv ja :) Her må du nok tappe av all kjøleveske siden dette skal monteres ved vannpumpa som er helt nederst, når alt er tett og du har funnet et fin plass å plassere stikkontakten heller du på ny kjøleveske og lufter systemet :) Er gjort på rundt 1 time. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår