vectra-a92 Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Akkurat fått tak i Vectra -92 som har stått i 10-15 minusgrader siden rundt november. Gikk et par mil før den stoppa og fått vite at det er frostplugg som er problemet. Har fått tak i delene, men har ingen som kan hjelpe meg å fikse det :( Er dette vanskelig for meg å fikse selv? Ev, hvor mye vil det koste å få det gjort på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 uhm, hæ? er problemet at du mangla en frostplugg? lekkasje? og korfor stoppa den? viss den har stoppa pga manglande frostplugg har du rett og slett varmskjært motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra-a92 Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 Den stoppa pga den gikk tom for vann siden den mangla en frostplugg ja. Fikk noe hjelp av en som stoppa, så motoren starter. Men alt vannet renner rett igjennom, så jeg kommer meg ikke mange metrene før jeg må stoppe og fylle på igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 Det du må gjøre er slå i en ny frostplugg. Frostpluggene sitter på motorblokka, de spretter ut om kjølevæska har begynt å fryse. Du sier at du kjøpte bilen, skrev du kontrakt? visste bileier om dette? Om jeg skulle kjøpt en bil så ville jeg nå ha starta den opp og latt den gå varm, se om det er lekasjer eller høre etter ulyder. Når du kjørte disse to milene så du ikke at temperaturmåleren i dashen gikk opp på rødt? Du må ikke finne på å kjøre mer med den, det kan hende at du alt har ødelagt toppakningen eller andre deler i motoren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg