automek Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 har byttet ecu, og får ikke startet denne. dette er en 2,1 td mod-96 er det noen som kjenner disse bilene, og har noen forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Mitt råtips er at du har problemer med startsperre. DVS at kode i ECU og nøkkel ikke lenger er den samme. Men nå var ikke startsperre VELDIG vanlig i 96, så jeg garanterer ikke. Ring nærmeste merkeverksted og hør om det er startsperre på den, og om den i så fall ligger i ECU. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 Hvorfor byttet du ecu? Mulig dette ikke var problemet? Mye mulig startsperrekoden ligger både i ecu og kodepanel, og at disse må stemme med hverandre. Men jeg er ikke sikker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
automek Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 skiftet ecu fordi at vi koblet til tastaturet, og da koblet startsperren inn, og når vi tastet kode, kom feil meldingen funkskjonsfeil, både rød og grønn lampe lyste. hos citroen sa de at det var noe feil med ecu, som gjorde at de ikke kom inn på denne. kjøpte da en brukt ecu hos bilopphuggeri, der startsperren skulle være utkoblet. lurer bare på om det er noen spesiell prosedyre man må inn på, for å skifte denne. dette er en bil som ikke har skippet nøkkel, men har nøkkel med fjernbetjening av sentrallås. denne er også ny, og fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Mars 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2010 Jeg er ikke sikker på dette... er ikke så mye av dette lenger... Men hvis du har prøvd koden mer enn tre ganger (med forrige ecu) vil tastaturet låse, uansett ny ecu eller ikke. Hvis dette er tilfelle, må du ha tenning av i minst 30min. og så på i 1min FØR du taster kode. Hvis det er noe galt med tastaturet, eller forsyning til dette, vil du selvfølgelig også ha det samme problemet uansett... Ellers har jeg ingen lure forslag... bortsett fra å ha riktig kode :P Det skal ikke være nødvendig å gjøre noe spes for å få ny ecu til å fungere i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg