Gå til innhold

Konvertere 16V til forgassermotor.

Ranger emnet


Myrvang

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Det er fullt mulig å konvertere til to doble forgassere på din motor. Med gassere kan man sette inn kammer som er mye mer aggresive uten å få med alle de bakdelene det originale innsprutet byr på med samme kammer. Gassresponsen blir også meget bra.

Innsug finnes i flere varianter, det samme kan sies om forgasserutvalget. Personlig kjenner jeg godt til Weber DCOE. Har lite kjennskap til Dellorto, men de har gode gassere. Gjerne mer utbredt med Weber og dermed lettere å få tak i deler til de. Med gassere må du bytte til en bensinpumpe med lavere trykk (0,25 Bar). Med datasprut kan du bruke den originale bensinpumpa.

Forgassere fås kjøpt flere steder i Norge, imidlertid er det en del å spare på å handle i utlandet (USA/England/Italia).

Med optimalt portet topp så kan det i flere tilfeller bli vanskelig å finne et emulsjonsrør som er optimalt over hele registeret. Disse problemene gjør at flere velger å gå for datasprut og separate spjeldhus. Her kan man med noen få tastetrykk på PCen endre MAPet, trenger ikke kjøpe andre dyser e.l. Datasprut er nokså rimelig, spjeldhus koster noe mer og kommer i tillegg. Det finnes også ferdige 'bolt on' innsug med fuel rail og integrerte spjeldhus til 16v (bilde under). Velox Motor forhandler slike, samt komplette sett med innsug, spjeldhus, fuel rail mm til flere motorer.

 

VeloxMotorVW16VwithMAPsensor.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår