Jorgen Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 1986 mod Nissan bluebird 1.8 Turbo med startproblemer Ingenting ser ut til og fungere liksom, jeg vrir om nøkkelen, eneste er lysene i instrumentpanelet, oljelampe, batterilampe osv. Jeg byttet batteri siden jeg trodde dette hadde tatt helt kvelden, nekta og lades opp. Men har akkurat vært og satt i det nye, og akkurat det samme skjer, og etter kun en vridning av nøkkelen, var batteriet tomt igjen.. Noen som har forslag på andre ting som kan være galt? Har planer om og ta den med til verkstedet rett nedi gata her, men det er så dyrt, at hvis det er ting jeg kan ordne selv, ser jeg lite poeng i dette. På forhånd takk Jørgen Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 starteren slår ikke inn med andre ord ? ta den på gir kan kansje vere test på det sikringer som er røket til starter ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Februar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Starter'n slår ikke inn nei, skal ned og sjekke sikringer nuh.. Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Hører bare startreleet slår inn, så forsvinner alt lys i coupeen og sånt... Så slår startreleet saktere og saktere inn. Jeg sitter med stygge teorier om regreim potatis :( Men men - shit happends. Veit det er jævla kjipt. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Målt spenningen på batteriet? Blir vel kanksje ikke ladet. Slakk reim eller dårlig dynamo feks. Regreima driver neppe dynamoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Burde jo legge til rare lyder fra motor og startkabler som tar fyr. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 en eller annen kortslutning? siden batteriet blir tomt med en gang. Is i startmotoren Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Originally posted by Hersker Hans en eller annen kortslutning? siden batteriet blir tomt med en gang. Tror jeg også. Sjekk ledninger til starter. De skal jo takle mye strøm, så det er ikke sikkert det går noen sikringer der? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Klikker det i starteren? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 hvis regreima hadde røket hadde du hørt det for å si det sånn, prøv å dra den igang å se om den starter da. potatis: jeg sjekka delemotoren nå, har desverre ikke starter :( Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Du kan jo ta ut tennpluggene å rotere motoren med en skralle på svinghjulet for å se om den går rundt i det hele tatt. Du kan jo teste med pluggene i og, går nok bra på den der :-).. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 går fett med pluggene i på denne motoren :) er bare litt tungt i lengden Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Ja, var ikke noe dissing eller noe, regna bare med at siden motoren er relativt liten og har turbo, skulle det sikkert være lav nok komp til å rotere den, blir ikke som en hardcore buttfuck vriåtter på høyoktan som har stemplene et flatbanka fluefittehår fra ventilene på topp.. Ble revet med et øyeblikk. he Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Originally posted by ivers Burde jo legge til rare lyder fra motor og startkabler som tar fyr. Hvis dette er tilfelle høres det ut som om at motoren har skjært seg. Da jobber startern på fult... derfor varme startkebler. Tror du skal sjekke om motoren går rundt før du prøver å taue den. Prøv med fastnøkkel/skralle på veiva... for meg høres det ut som skjært motor.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Originally posted by Asim Hvis dette er tilfelle høres det ut som om at motoren har skjært seg. Da jobber startern på fult... derfor varme startkebler. Tror du skal sjekke om motoren går rundt før du prøver å taue den. Prøv med fastnøkkel/skralle på veiva... for meg høres det ut som skjært motor.... Akkurat det jeg tenkte også når jeg taua potatis og han ikke fikk start på den da heller.. Hjula bare låste seg på tørr asfalt. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg