Boosti Skrevet Mars 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2010 Hei :) Har en 90` 240 med B230f som jeg har bytta motor i. Måtte bytte motor da den forrige tanna over. Etter jeg hadde bytta motor fikk jeg ikke startet den, men det viste seg og værra svinghjulsføleren som var problemet. Bytta denne og bilen gikk i ei ukes tid. Men når jeg skulle starte den forrige dagen ville den ikke fyre! Har funnet ut at det ikke er gnist på plugga, og heller ikke støm ut ifra coilen. Men det er strøm frem til coilen. jeg har bytte coil, men det er forsatt ikke strøm ut ifra coilen :wonder: Ser det er 2 + og 2 - ledninger frem til coilen? kan det mangle strøm i en av dem når jeg jeg vrir om tenninga, så coilen ikke får nok strøm? Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Sjekk om det er kontakt mellom - på coilen og jord. Hvis det er det, så har du problemet ditt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 sjekk sikringen til innspruten ved koblingsboksen og lysrelèet. Sjekk og pumperelèet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 sjekk sikringen til innspruten ved koblingsboksen og lysrelèet.Sjekk og pumperelèet. Går den sikringen er alt helt dødt, men for all del; bare å sjekke. Gir pumpereléet strøm til coil? Hmm, kjekt å vite :) Eneste "problemet" med teoriene dine: han har strøm til coilen.. Altså burde ikke det være problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 Jeg er noe usikker, men jeg mistenker at tenningshjernen faar strom fra pumpereleet, coilen faar fra tenning i stikk ved fjaertaarn. Men om tanken min stemmer, saa vil ikke dysene aapne heller, men jeg vet ikke om det er sjekket. Jeg vet og at folk har kjopt nye svinghjulssensorer som er defekte, fra bilextra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg