Gå til innhold

går i protect ved høyt volum

Ranger emnet


FX2000

Anbefalte innlegg

jeg har en forsterker som går i protect når jeg skrur opp volumet. jeg har en 2 kanals forsterker til basserene som ikke kutter. jeg har prøvd 2 forskjellige forsterkere som bare kjører 4 front sett.. og jeg har målt frontsettene å de ligger på 4 ohm.

jeg kan både skru opp på gain for at de skal gå i protect og skru opp på spilleren. for at den skal gå i protect...

jording er bra som bare faen.. noen forslag på hva det kan være?

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For låg last for forsterkeren.

Ein høgtalerledning som kommer borti jord.

 

Du må selfølgeligt oppgi kva du har!

Linker er best.

Har du ikkje det, må du oppgi modellnummer so det går an å google.

 

4 frontsett var da voldsomt!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er DLS frontsett men jeg måler de jo til 4 ohm.. så da bør jo det være greit...

og prøvd 2 foskjellige forsterkere også... så er liten sansynlig at det er feil på begge forsterkerene.. jeg tror jeg skal prøve å serie koble front settene å se hva som skjer...

bruker frontsett bar i hatthylla også siden de passer i orginale høytaler kasser..

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når front settene måles til 4 ohm så er de 4 ohm... da har det lite å si hvordan front sett det er så lenge de er 4 ohm og de fleste bil forsterkere er beregnet på 4 ohms høytalere..

og 4 ohm paralell koblet er 2 ohm å det er ikke noe man trenger å regne på.. det skjønner man...

men forsterkerene er også stabile i 2 ohm så i teorien skulle jeg jo kunne ha paralell koblet de.. men de hadde hver sin kanal..

MEN jeg fant jo så klart løsningen.. når jeg serie kobla 2 av front settene så gikk det helt fint.. da kutta det ikke..

så mistenker at på en eller annen måte motstanden synker når høytalerene får strøm eller noe.. (som er helt ulogisk etter elektro prinsipper)

men det får gå det virker ihvertfall nå..

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du målte de elementene dine, målte du da RESISTANS eller IMPEDANS? Det er selvfølgelig impedansen forsterkeren bryr seg om, og den kan du ikke måle med et vanlig multimeter.

 

Hvis du har målt impedansen, kan du se bort fra mitt innlegg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg målte bare resistans.. grunnen til at det er ulogisk at ohmen synker ved høyere volum er fordi impedansen er riktignok forskjellig i forhold til frekvenser.. MEN den er ikke forskjellig iforhold til spenning så om det er høyere eller lavere spenning så vil jo impedansen være den samme..

og dette er jo vanlige 4 ohms front sett og da burde de jo være 4 ohm å kunne brukes på de fleste forsterkere. så da kunne det hvert en kortslutnig til jord eller no. men da hadde man jo sett det ved å måle motstand. derfor jeg målte motstand.

men tydlig at det er noe tull et eller annet sted da..

men fungerer kjempe fint serie koblet så da er det bare fryd å gammen ;)

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår