hansol123 Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 hei har en 94mod omega b 2.5td, men girkassa er ikke helt som den skal. kan bynne med det mest irriterende problemet, når jeg setter den i revers må jeg vente 2-3 sekunder før jeg kan trø på gassen, men da skjer det nesten igenting,må opp i høyt turtall for å komme meg bakover, på flattmark går det nesten greit men blir det litt motbakke står jeg iro helt til den kommer på 3-4 tusen rpm. men problemet stopper ikke der. når den står i drive og jeg ligger i stabil fart så virker det som kassa ikke klarer å bestemme seg for hvilket gir den skal igge i så går ifra 3-4 gir og ned igjen flere ganger. men gir jeg full pedal går det bra og blir litt bedre i sport modus. noen som vet hva problemet kan være? mvh olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 har du sjekka om det er nok olje på auto-lat kassa Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansol123 Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 nei vet ikke hvor peilepinnen til girkassa her, forrige eier mente det kunne være en gåen sensor på kassa eller en ventil som var tett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Hvis du har peilepinne, så bør den være godt synlig i motorrommet. Men er nok minst like sannsynlig at du har ett nivåhull på sida av kassa, eventuelt i bunnpanna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Mars 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Bytt olje og filter, funka som bare det på en 1988 Laurel som hadde lignende problemer. Lettest og billigst å begynne med. Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansol123 Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 tenkte jeg skulle prøve det ja :) hvilken olje burde jeg bruke? veit at det skal være girolje men noen merker som er bedre enn andre? mye koster det for filter ca? hvis det ikke funker å skifte olje å filter, må jeg bytte girkasse eller kan jeg bytte ut delen som er slitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Du skal bruke en helsyntetisk ATF olje. BMW anbefaler Castrol, og det gjør jeg og! Finn ut av fyllingsprosedyre på kassa di. På kassa mi (Vi har samme motor, men jeg har vel ZF kasse, mens du har GM) så er det nivåhull i bunnpanna. Der skal det fylles til det renner ut, får så å kjøre kassa til en viss temperatur, før man skrur inn igjen pluggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Dexron 3 skal du ha.. Men har du ryla motoren oppi 3-4 tusen omdreininger Med slurende kasse kan du nok bare se deg om etter en ny.. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansol123 Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 frykta for det ja. men hva er det som blir slitt når jeg gjør det da? kan man ikke bytte den/de delene? litt vanskeligere å fylle olje på girkassa enn på motorn asså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Lamellene i første omgang, Men alt slammet som sirkulerer i en halvhavarert girkasse raserer fort resten og. Anbefaler ALLE som har automat å FINLESE denne siden.. http://www.rats.no/index.html Å GLEMM ALT DU HAR LEST OM "LIFETIME" OLJER! Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Prøv ett oljeskift du, det er verdt forsøket, bare pass på å få skifta så mye som mulig, converter, oljekjøler, bunnpanne. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Prøv ett oljeskift du, det er verdt forsøket, bare pass på å få skifta så mye som mulig, converter, oljekjøler, bunnpanne. Da hoster du vell opp ett svar på hvordan han skal flushe kjøleren å converteren og da? Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Tja, skikkelige biler har tappeplugg på converteren, og oljekjøleren bruker man blåsespiss, skift ut så mye som mulig, må man ta av converter gjør man det selvfølgelig ikke, men det var voldsomt så grinete du virka da :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Tappeplugg på en converter burde vært avskaffa.. Viss du vet hvordan en converter ser ut på innsida så hadde du sett att den lagrer en massevis med partikler fra lameller foringer O.l.. Med en tappeplugg så løsner dette slammet fra partiet tappepluggen sitter i. da får vi ubalanse! ( ja! der er store mengder slamm i en converter!) Anbefaler deg å lese ALT! Ringstad skriver.. Grinete er jeg ikke.. Vet bare hva som virker. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2010 Har lest det Rats har skrivd både før og nå jeg. Rart at jeg ikke har fått ubalanse i converter enda da, på noen av bilene mine med automat. Også rart at jeg ikke har sett slammet du snakke om innvendig i de konverterene jeg har sett kutta opp(Ford A4LD og MB 722.3), den ene kassa var full av aluspon fra en skjært opplagring til converter, men ikke noe slam, hverken i converter eller innvendig i kassa. Er det slik at europeiske biler ikke er utsatt for dette, eller er det kasnkje for at jeg skifter olje nesten innenfor intervallene. Kan også påpeke, at etter MB sluttet med tappeplugg på converter i 99, driver de med flushing av kassene, en litt for stor andel av kassene får problemer etter dette, mange med converter og lock-up, mens andre får trøbbel med ventilhus. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.