Gå til innhold

Godkjenne 940 med FB motor til FT

Ranger emnet


TimBB

Anbefalte innlegg

en kammerat Har vært på jakt etter en 940 lenge nå og ser det ligger en 92Mod 940Turbo til salgs på finn.no.

 

men denne er ikke blitt godkjent med FT motoren, sitter FB motor orginalt, hva må gjøres for og få dette godkjent?

 

TimBB

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ombyggninger som gjøres på en bil skal godkjennes.

I dette tilfellet bygger du om fra sugemotor til turbomotor og det skal stå i vognkortet. (selv om det er samme effekt)

Dra til en Volvoforhandler og få papirer på hva for effekt der er i FT motoren og hva 940 er godkjent med for max effekt.

Bestill så en time hos BT og vis bilen.

Pleier skjelden å være noe problem å få det godkjent da.

I noen tilfeller krever BT at det skal vises en effekttest av motoren, så det kan tenkes at du må ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he. du trenger fakisk ikke å gjøre noe. 940 er godkjent opp til 238hk. du må skrive ned motor koden å sende den på mail til volvom å alt du trenger for å få den motorn godkjent i din bil. så får du tisendt papirene fra volvo, så er det bare å dra på biltilsynet å godkjenne. men du trenger en form for kvitering på motorn. den kan du bare skrive med en kompis så lenge du veit at motorn ikke har stått i en stjålet bil. dette er alt du må gjøre. jeg har godkjen 2 stk. veldig enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

richhi:

kunne du slengt opp den mail addressen du brukte til volvo

eventuelt hva du skrev og informasjon om bil og motor?

 

trenger dette sårt må få skilter på 940 igjen hehe

 

på forhånd takk!!

 

mvh Bjørn Erik

Volvo 240 b23e

har kjøpt 740 tic motor som skal inn

 

volvo 245(høgger)

Volvo 245(høgger)

Mercedes 230 te (høgger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
richhi:

kunne du slengt opp den mail addressen du brukte til volvo

eventuelt hva du skrev og informasjon om bil og motor?

 

trenger dette sårt må få skilter på 940 igjen hehe

 

på forhånd takk!!

 

mvh Bjørn Erik

 

Kunne tenkt meg å fått denne epost adressen jeg også :)

Mvh Martin

 

Vento 1.8 *Solgt

A4 1.8 Turbo *Solgt

Volvo 940, prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye feilinformasjon gitt...

 

- JA, 940 er godkjent med 238hk... men KUN 320nm! (Måtte gudene vite åssen turbo-motor som har Så lite dreiemoment på 238hk =P)

 

- For å bytte motor, må du ha nye dempere rund baut på bilen før visning.

 

- Er motoren trimma litt (min var, riktig nok i en 740), så krever de effektmåling.

Og sålenge du ikke har nye dyser og kjører med knivskarp kam + over 1 Bar ladetrykk, så kommer du ikke over 230 hk. MEN, dreiemomentet skyter til himmels over 0,6 bar... så ha dette i bakhodet når du eventuelt må Effekt-måle bilen.

Er faktisk ikke så kult å stå hos BT med 380nm... når papirene sier maks 320. Siden jeg gjorde det litt "gjennomført", med masse nytt stæsj på bilen, så så BT gjennom fingrene på Dreiemomentet, men dette var litt "avtalt" på forhånd.

 

Jo, jeg glemte å legge til: -De nærmest Krever at du har Tollpapirer og Kvittering på den nymonterte motoren.

Derfor er det risky å kjøpe en bil, med en motor uten kvittering, for du vil slite med å få det godkjent hos BT da de vil tro det er Tyvegods eller Smuglergods..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
en kammerat Har vært på jakt etter en 940 lenge nå og ser det ligger en 92Mod 940Turbo til salgs på finn.no.

 

men denne er ikke blitt godkjent med FT motoren, sitter FB motor orginalt, hva må gjøres for og få dette godkjent?

 

TimBB

 

E det den som står på grong?

hvis det er det kontakt meg på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår