Gå til innhold

Bilen absorberer frostveska?

Ranger emnet


victima

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det er 2. gang denne vintern at indikatorn for kjøleveska

lyser. Forrige gang var jeg i nød og fylte på kun litt vann,

men det bør jeg kanskje ikke gjøre igjen ettersom det er så

kaldt her. Men er det vanlig at den kondenserer eller noe?

For jeg har aldri sett noen form for dam under bilen.

Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er "trykk" i systemet (kjølesystemet), så er det en plugg på undersiden av motoren som skal på en måte slippe ut trykket.

Denne pluggen har jeg en lekkasje på. Den svetter bare, men nok til at jeg må fylle på rimelig ofte dessverre.

 

Sjekk om du kanskje har noe sånt.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er "trykk" i systemet (kjølesystemet), så er det en plugg på undersiden av motoren som skal på en måte slippe ut trykket.

Denne pluggen har jeg en lekkasje på. Den svetter bare, men nok til at jeg må fylle på rimelig ofte dessverre.

 

Sjekk om du kanskje har noe sånt.

 

que! kjølesystem skal ha trykk.ei veskes kokepunkt øker hvis trykket økes. hvis du har noe på på undersiden som slipper ut trykk så er det en lekkasje. i påfyllingslokket til ekspansjonstanken sitter det en overtrykksventil som skal slippe ut luft om trykket blir for høyt. den kan naturlig nok ikke sitte lavt i systemet da du snart ville være tom for kjøleveske.

 

på baksiden av toppen på din motor sitter det en slange. har vært borti lekasje på den og den la ikke igjen spor før lekkasjen begyte å bli ille.den ene enden var løst opp av et eller annet, muligens diesel. du kunne sjekke denne. kan jo være andre steder også da.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

que! kjølesystem skal ha trykk.ei veskes kokepunkt øker hvis trykket økes. hvis du har noe på på undersiden som slipper ut trykk så er det en lekkasje. i påfyllingslokket til ekspansjonstanken sitter det en overtrykksventil som skal slippe ut luft om trykket blir for høyt. den kan naturlig nok ikke sitte lavt i systemet da du snart ville være tom for kjøleveske.

 

på baksiden av toppen på din motor sitter det en slange. har vært borti lekasje på den og den la ikke igjen spor før lekkasjen begyte å bli ille.den ene enden var løst opp av et eller annet, muligens diesel. du kunne sjekke denne. kan jo være andre steder også da.

 

Dette skal jeg sjekke ut, tusen takk for svar. Jeg fikk bare beskjed at den rare pluggen under var nettopp i tilfelle kjølevæske absolutt måtte ut av motoren så er dette en slags "slipp fri" noe av det.

 

Skal se på dette så fort jeg får noe rundt 0 grader i garasjen.

 

Møkklei kald vinter:Devil:

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

que! kjølesystem skal ha trykk.ei veskes kokepunkt øker hvis trykket økes. hvis du har noe på på undersiden som slipper ut trykk så er det en lekkasje. i påfyllingslokket til ekspansjonstanken sitter det en overtrykksventil som skal slippe ut luft om trykket blir for høyt. den kan naturlig nok ikke sitte lavt i systemet da du snart ville være tom for kjøleveske.

 

på baksiden av toppen på din motor sitter det en slange. har vært borti lekasje på den og den la ikke igjen spor før lekkasjen begyte å bli ille.den ene enden var løst opp av et eller annet, muligens diesel. du kunne sjekke denne. kan jo være andre steder også da.

 

 

Takk for tips, skal skjekke. Kan virke logisk ettersom jeg

har diesel motor og.

Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal jeg sjekke ut, tusen takk for svar. Jeg fikk bare beskjed at den rare pluggen under var nettopp i tilfelle kjølevæske absolutt måtte ut av motoren så er dette en slags "slipp fri" noe av det.

 

Skal se på dette så fort jeg får noe rundt 0 grader i garasjen.

 

Møkklei kald vinter:Devil:

 

aha. det du snakker om er en frostplugg. hvis du ikke har god nok frostveske på motoren din kan frostveska fryse. når frostveske fryser trenger den som vann litt mere plass. frostpluggen skal da komme ut slik at blokka ikke sprekker. det kan absolutt hende at disse lekker også selv om de skal være tette.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår