Gå til innhold

V40 2.0 vil plutselig ikke starte

Ranger emnet


falbrigt

Anbefalte innlegg

Har en V40 2.0 som i forrige uke ikke ville starte. Jeg vridde om nøkkelen og idet motoren akkurat skulle til å starte hostet den liksom og stoppet. Jeg vridde da om tenninga og prøve på nytt. Da gikk startmotoren for full maskin uten at noe skjedde. Skjekket motoren mens kjerringa vridde om nøkkelen. Dynamo, servo osv. gikk rundt, men det var akkurat som om alle ventiler sto åpen og det var null kompresjon. Det var helt klart liten "motstand" i motoren ettersom startmotoren gikk for fullt. Fikk frakta bilen til verksted. Dagen etterpå skulle de se på den og da startet den uten problem ved første forsøk. De fant ingen feil på den.

 

Har noen anelse om hva dette skyldes? Vil gjerne vite hva som forsårsaket problemet så jeg slipper å oppleve det midt på et fjell eller på ei ferge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt litt med folk som har skrudd litt på V40. Har ikke inngående kunnskap om motorens konstruksjon, men ble tipset om at det sitter en trykksensor/giver i oljepumpa og at denne under gitte omstendigheter gjør at de hydrauliske ventilløfterne åpner ventilene litt og dermed har man null kompresjon. Ventilene vil gå tilbake og tette igjen når olja har gått tilbake. Har ikke peiling på om dette er et scenario som kan oppstå? Det passer uansett utmerket med min opplevelse av feilen mtp. mangel på kompresjon.

 

Har noen peiling på om dette kan skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv erfart det ikke finnes en eneste levende sjel på dette forum som overhodet har noen kunnskap om bil. Jeg vil derfor, på det sterkeste, råde deg til å snakke med gutta på Volvo selv, eller melde deg inn på Volvo-forum. Bilforumet er, desverre, gjengrodd av folk som ikke vet noe, men som gjerne har LYST til å vite alt. Og av de, så er det de som har LYST til å vite alt, som svarer noe sånt som "det er sikkert det..." for så og se om de hadde rett, så de kan lære noe.

Endret av Estate

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

"Fant" feilen....

 

Sjekket knist, og at det var fersk bensin på pluggene...

 

Gjorde så enkelt som å trø inn gassen og holde den, vri om tenninga til besinpumpa slo seg på, for så å starte motoren og "pumpe" litt på gassen.

Da kom det tydeligvis mer bensin fram til motoren, og motoren fungerer og starter slik den skal.

 

Kan være pga strømbrudd, og dette gikk på "bensintrykket" fra bensinpumpa... ;-p

 

Bessevisser... hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår