Gå til innhold

kjøpe en litt dyr ungdomsbil

Ranger emnet


skrufportion

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanligvis så sier jeg at det er lurere å spare penga, evt bruke penger på ting du kan sette inn i neste bil (annlegg). Men kjøper du en billig vinterbil du ikke er redd for å bulke tror jeg du skal klare å komme deg gjennom et par år uten bulker o.l om du kjøper en skamsenka Supra f.eks.

 

Mitt personlige valg ville vært Honda Del Sol 160hk (finner turbokonverterte versjoner, men 160hk på en så liten bil duger veldig bra igrunn). Da har du en bil som drar masse damer, og som har en lyd som er helt sinnsvak herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si man står mellom en 30 år gammel bil med 60 hk og en ganske ny (<5 år) sak med 200, kjører man da like hardt med begge? For det er langt farligere å kjøre over evne i en bil med 200 gamp.. Selv har jeg hatt den ene 60-hestern min i over 180 km/t på speedo, hadde jeg stoppa på under 200 hvis jeg hadde hatt en mye raskere bil eller hadde jeg fortsatt? ;)

 

Eller vil man være mer forsiktig med den nye saken? Vil man ligge bredt og herje, kjøre gris osv med den, som man ville gjort med en 10.000-kroners bil? Har hatt en bil med like over 60 hk fra jeg fikk lappen til nå, snart 18 mnd senere, den har fått mange go'bulker men jeg tror ikke jeg hadde behandla en ny bil på samme måten..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det lureste er og kjøpe en billig bil som førstebil... men hvist denne pappagutten absolutt vil ha en rådyr bil, så bare la han kjøpe det og se va som skjer...skjønner kansje litt mer når han blir tørrere bak ørene;)

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å håndtere en bil med f.eks. 300 hk? Og når jeg sier håndtere mener jeg at du har kontroll når du kjører hardt, sladder osv. Å håndtere bil til vanlig kan alle klare, men har du litt hk kan du være sikker på at du kommer til å prøve å bruke de. Og det er da det går galt hvis du ikke kan kjøre.

 

Selv har jeg hatt en 240, og nå en Sierra. Og jeg angrer ikke på dette. Jeg har burnet, sladdet, kjørt fort, kjørt ut, smellt noen ganger - og fått en viss erfaring med hva fart og spenning betyr. Men jeg tror ikke jeg er flinkere enn en gjennomsnittlig sjåfør. Dog er jeg nok flinkere til å sladde enn de som ikke holder på med slike ulovligheter. Har ikke kjørt mange spreke biler så skal ikke skryte på meg at jeg hadde klart å få utnyttet potensialet i de selv. Og har du kjørt i et halvt år, og ikke drevet noe særlig med bil/motorsport kommer i allefall heller ikke du til å gjøre det. ;)

 

Mitt råd er å begynne med en gammel bakhjulstrekker med 100-120 hk, det holder i massevis. Da får du også skrudd og lært litt :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det lureste er og kjøpe en billig bil som førstebil... men hvist denne pappagutten absolutt vil ha en rådyr bil, så bare la han kjøpe det og se va som skjer...skjønner kansje litt mer når han blir tørrere bak ørene;)

 

hehe litt fun og lese det. jeg sluttet på skolen når jeg var 16 og begynte og jobbe som lærlig og har TJENT penger selv:)

og er nå 18, har jobbet for mine egne penger. jeg vil også si at det er stor forskjell på hvordan folk kjører.

18en åringer har akkurat fått lappen og noen tenker kankje de må kjøre forsiktig. sånn tenkter hvertfall jeg nå. imens dem på kankje 20-21 år tenker oysann jeg har hat lappen i 2-3 år så da er jeg så erfaren at jeg kan kjøre fort og bare gi faen. så da er

egentlig dem på 20 år like utsatt som 18åringer.

Join og tjen penger online:)

http://www.neobux.com/?rh=6D61647369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, jeg er 23 nå...kjører fortsatt litt for fort...har hatt mine uhell.... du er ung og uerfaren... samma om du tenker du skal kjøre pent... det blir somregel ikke sånn;) men for all del, vil du bruke så mye penger på førstebilen, så har du din fulle rett til det=) men jeg som mange andre, ANBEFALER at du kjøper en billigere som du kan tukle litt med og få litt erfaring...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp bil med som du kan kjøre mye og som er driftsikker, alt under 250hk går latterlig dårlig, øvelseskjørte med bilen jeg egentlig skulle ha som førstebil, bmw 3,5 med ca 235-40hk, gikk dritlei etter å ha herja litt mens fattern satt på, så solgte bilen og kjøpte en med 100hk mindre, mens som var driftsikker og hadde god plass, like greit da det går like dårlig uansett, satt på i helga med 700hk ur quattro og blei jævlig skuffa, da begynner vi å snakke helverste biler, men allikevel trudde jeg det skulle gå en del bedre, syns 4x4 med under 500hk ikke er spesielt spennende med bra oppsett, rwd derimot er greit med under 500hk, siden det spinner seg løs i relativt høg fart, hvis du ikke håndterer 240hk, så håndterer du heller ikke mindre hk, mitt råd er å kjøpe en bil som går billig og er driftsikker, når jeg fant ut hvordan 700hk så ser jeg det slik at det er mye bedre med en mer normal bil, blei faktisk jævlig skuffa, selv om det selvfølgelig gikk bedre enn andre biler jeg har kjørt;) Så kjøp en turbodiesel, f eks Mercedes w211 220cdi 2005-> modell, så setter du på coilovere justert i bunn og feite felger til mange tusen, det angrer du ikke på, jeg vil påstå at du har det like moro med 150 som med 250hk, hvertfall 99% like moro, over det så går det utover holdbarhet og er dyr i drift

 

Alt i alt, du går LEI grisekjøring etter et par år, jeg har hatt lappen i litt over 2 år og har slutta helt med herjing, liker mye bedre cruising i helgene, det har blitt mer og mer moro bare, derfor anbefaler jeg en tøff NORMAL bil med riktig utseende, fin lakk, bra stuk og bra stereo og i bra stand

 

mb2.jpg

 

slik ser dem ut med riktig oppsett, da blir det en beta me mus på deg vettu;)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår