Liland91 Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Hvis du jekker opp bilen og holder en dynamo inntil hjulet kan du jo måle hvor mye watt det genererer. :drunk: Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Hvis du jekker opp bilen og holder en dynamo inntil hjulet kan du jo måle hvor mye watt det genererer. :drunk: åååååååååh!! du er så barnzlig aaaaaaaaaaaaazzzzz!:polish: Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 (endret) Det fungerer ikke slikt. HK regnes ut på det turtallet der effekten er størst. Du kan ikke regne ut dette ved å kjøre en strekning/aksellerere, uansett hvor mye du regner. Med mindre motoren da har en helt flat effektkurve, eller du har en CVT kasse... hmmm.. du har et poeng der.. husker det var en kalkulator som regnet ut fart og rpm på moped for noen år siden.. den tok utgangspunkt i turtall, hjulsstørrelse, drevning, utslag osv. den fungerte veldig bra! så det skal ikke være helt umulig med de riktige formlene! Modellen jeg viste kan såklart "bygges" på hvis dere skjønner! alt er ren fysikk.. hvis jeg klarer å regne ut farten eller akselrasjon ved hjelp av turtall, hjulstørrelse, utslag i motor osv. som han som lagde den kalkulatoren gjorde skal det i teorien ikke være umulig å finne eksakte HK.. da kan jeg bruke informasjonen jeg får til å sette det inn i modellen... hmmm.. en utfordring for de som gidder... http://www.mopedportalen.com/forum/index.php?showtopic=136926 noe som dette jeg tenkte.. bare for bil da.. hmm... Endret Februar 26, 2010 av mazdak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 0-100! Prøv 0-100 og del vekten på bilen med tiden :D:cab Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 0-100! Prøv 0-100 og del vekten på bilen med tiden :D:cab Stemmer ikke det heller.. Jeg, med min taunus har 0-100 på ca 7sek.. MEN, det er ei HELVETTES utveksling i den.. 5.80 ellernoe i bakakslingen.. Så HK-tallet jeg fikk med formelen din, stemmer nok ikke, da motoren er en frisk å lett trimma 2L OHC. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 (endret) Jeg har sett sammenligninger av Dyno-målinger og disse akselerometermålingene på 928-forumet på Rennlist, og det er ikke så dumt som det høres ut. Jeg er enig i at de ikke er brukende til finne effektkurven, MEN de fungerer bra for å sjekke før- og etter-verdier når du endrer noe. F.eks hvis du tar 5 målinger med iPhone (som visstnok var like nøyaktig som målere laget for dette) og tar snittet av effekten her, og deretter monterer konfilter, eksosanlegg, chip eller hva som helst og tester 5 ganger igjen, så vil differansen stemme ganske bra. Dette fordi du tester med samme bil, eneste forskjell er endringen du har gjort. På den annen side, motoreffekt er vel ikke så mye å skryte av, akslereasjon og toppfart er jo det som teller. Hvis Taunusen over gjør 0-100 på 7sek med en 120hk motor så er jo det like raskt som en Audi med 200hk som også bruker 7 sek fra 0-100. Er Audien da bedre? Endret Februar 26, 2010 av ian928 Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Stemmer ikke det heller.. Jeg, med min taunus har 0-100 på ca 7sek.. MEN, det er ei HELVETTES utveksling i den.. 5.80 ellernoe i bakakslingen.. Så HK-tallet jeg fikk med formelen din, stemmer nok ikke, da motoren er en frisk å lett trimma 2L OHC. :) ha ha ha ha ha ha ha! ikke med mindre du har 500hk nei! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Jeg har sett sammenligninger av Dyno-målinger og disse akselerometermålingene på 928-forumet på Rennlist, og det er ikke så dumt som det høres ut. Jeg er enig i at de ikke er brukende til finne effektkurven, MEN de fungerer bra for å sjekke før- og etter-verdier når du endrer noe. F.eks hvis du tar 5 målinger med iPhone (som visstnok var like nøyaktig som målere laget for dette) og tar snittet av effekten her, og deretter monterer konfilter, eksosanlegg, chip eller hva som helst og tester 5 ganger igjen, så vil differansen stemme ganske bra. Dette fordi du tester med samme bil, eneste forskjell er endringen du har gjort. På den annen side, motoreffekt er vel ikke så mye å skryte av, akslereasjon og toppfart er jo det som teller. Hvis Taunusen over gjør 0-100 på 7sek med en 120hk motor så er jo det like raskt som en Audi med 200hk som også bruker 7 sek fra 0-100. Er Audien da bedre? Hvilket program går det ant å bruke med iPhone da? Hvis det er mulig å bruke den? Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Hvilket program går det ant å bruke med iPhone da? Hvis det er mulig å bruke den? Tror det heter "dynolicious". Hadde håpet på noe lignende til min N82. Fant Racechrono, men det er vel mer til rundetider og tracking osv. Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 ha ha ha ha ha ha ha! ikke med mindre du har 500hk nei! Hva mente du med det..? :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonVat Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Her er det flere alternativer :D 1. La deg bli stoppet av rullende landeveien til politiet :) (Gratis Dynotest) 2. Bestille time for Dynotesting. (koster) 3. iPhone har Acelerometer (Gsensor) sammen med f.eks "Rev" eller Dash Command og Kiwi Wifi kan du sette opp til å måle hester. Denne bruker g sensoren sammen med bilens løpende data via OBDII kontakten og vekt på bilen, bruker data ifra vognkortet, samt 0-100 over 3 turer. så den får en snittmåling på de 3 turene. På min bil som det er oppgitt 136 hester og diesel fikk jeg ca 120hester med Rev for iPhone. Så den er nok ikke helt på bærtur med tanke på at jeg kun har testa når det vått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.