Runehp Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Har noen greie på hvordan man demonterer katalysatoren? Har en 2000-mod, 1,9 tdi, 90 hk, og har prøvd å sjekke om katalysatoren er tett.. Bilen drar dårlig og bruker mye drivstoff, og jeg vil sjekke om katalysatoren tetter igjen systemet. Har noen tips til hvordan jeg demonterer denne? Jeg har skrudd av begge deksler under, men kommer ikke til bakerst på katalysatoren.. De ved turboen var greie, men de andre får jeg knapt øye på under mye stag og greier.. HJELP! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Vurdert å bytte luftmassemåler først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runehp Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Jeg har byttet luftmassemåler, dieselfilter, turboladetrykksventil, dieselpumpe, renset innsuget og sjekket vakumslanger.. Jeg står igjen med å sjekke om eksosen er tett, og da først katalysatoren. Jeg prøver hva som helst som innebærer at jeg ikke må ut med 1500 kroner timen for feilsøk på verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 skru ut kat, bruk et spett og knus alt inni=) går bra etterpå=) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runehp Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Det er vel planen, ja.. Men problemet er at jeg ikke kommer til med verktøy for å skru ut katalysatoren. Jeg får løsnet mutterne ved turboen, men ikke bak. Hva må jeg demontere for å komme ordentlig til? Har noen gjort dette tidligere, så er jeg takknemlig for hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg