Rosenbauer Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Har en a4 1.9 tdi 03 mod som har godt på longlife sørvis med oljeskift på mellom 20 og 30 tusen, noe jeg synst er noe tull og galskap. Skal derfor gå bort fra denne intervallen og over til hver 5000 km. Lurer derfor på hvilken olje jeg da bør bruke. Har hørt noe om PD motorer som er mer kresne på olja enn "vanlig" TDI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Screamingeagle Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Dette vet de på din lokale bilsjappe. Tror vel Castrol som merke går for å være meget bra til VAG. Bra med hyppige oljeskift, men det holder vel å bytte hver 10 000km? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 (endret) Krute gode saker: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9015134&contentId=7028381 Høres mye ut med 30000km intervall men det anbefales faktisk.. personlig ville jeg vell byttet mellom 10-15000 ca:) Endret Februar 25, 2010 av Lasse J Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Høres mye ut med 30000km intervall men det anbefales faktisk.. personlig ville jeg vell byttet mellom 10-15000 ca:) Det anbefales fordi lange serviceintervaller og dermed lave servicekostnader er et godt salgsargument når forhandlerne skal prakke nybil på folk. Etter mitt syn er så lange serviceintervaller den største årsaken til unaturlig motorslitasje og motorhavarier. Jeg har en ny VAG selv og kommer trolig til å legge meg på oljeskift på 10-15000, dvs én gang i året. Jeg har ikke bestemt for om oljeskiftet skal skje før sommer- eller vintersesongen enda. Leste noe i instruksjonsboka om forskjellige oljetyper i forhold til hvilken servicetype man hadde. Må lese mer om dette. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Jeg leste tilogmed en plass at pumpedysemotoren ikke burde ha loglife-olje!? gidder ikke å prøve å bevise noe som helst, har bare plukket det opp en plass.. VAG sin 505.01 standard går til PD. Selv ga jeg faen i dette, og fyllte Mobil 1 5w50 full synt., som oppfyller VAG's 505.00 standard. (dette bl.a fordi de på møller mente dette skulle gå helt fint!) Dette er dessuten en god olje jeg har hørt mye godt om, fra mange hold. Du får den til 599,- for 4 liter på OBS BYGG! Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg