Gå til innhold

Felg til Audi 100, passer 17" ?

Ranger emnet


A100forever

Anbefalte innlegg

Herregud kor artig det er å ha en gammel, men velholdt, quattro100 (sedan 1990) nå som Bergen begraves i snø. Her KAN man jo ikke forstå hvordan en vei skal brøytes. Men hva gjør vel det, kommer meg fram OVERALT. Deilig:)

Et lite spørsmål om noe helt annet. Jeg er ikke inne på dette med felger og senk, men vet at sommerdekkene om et par måneder må fram, men de er slitne. Jeg har til nå hatt 15 tommers felger, som vel var det denne bilen kom med orginalt(?). Men skal altså nå ha nye dekk og tenkte å kjøpe nye og finere felger i samme slengen, alu selvsagt. Er IKKE opptatt av noe "bling", synes ikke det passer denne gamle bilen. Spørsmål: Går det greit sånn helt uten videre å slenge på 17 tommers? Skulle også hatt de litt bredere enn det den kom med orginalt. Hvor langt kan jeg strekke meg uten at det skaper problemer mht veiegenskapene og styremekanismen. Har egentlig ikke tenkt å stresse med senk nå, eller MÅ jeg det for å bruke 17 tommers? 18 tommers?

Noen som kan gi et råd om felg størrelse, muligens også type, og bredde?

Takker for svar.

Endret av A100forever
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har:)

Jeg tenker å gå for 17 for å være på den sikre siden. Men det må bli noe relativt billig, hvor finner jeg det? Blir jo litt sykt å bruke 10.000 på felger når bilen kansje er verdt 20?

 

Vannpumpe, reg.rem, spennehjul må nok skiftes. Fått pris på 4000. Virker det ok? (Mer enn 5 lapper og jeg hadde forsøkt selv, selv om jeg aldri har gjort det, skulle så gjerne, men har ikke tilgang på garasje nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" passer som hand i hanske. har 18" på min og den er sviin senka. får akkurat lillefingern mella framsherm og hjul. så 18" er ingen problem.

 

Nå har du C4 karroseri, og det er liksom ikke helt likt med tanke på at du har andre hjulbuer rundt om og slikt..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår