Gå til innhold

Tomt batteri, sikring baki og løs strømledning!

Ranger emnet


Sanjaezz

Anbefalte innlegg

Ok, klarte å koble den ene kabelen fra forsterkeren min til noe som ikke var remote på spilleren. Dermed stod forsterkeren og gikk hele natta = zero strøm på batteriet neste dag. Driver og lader nå og har kobla fra sikringen som er ved forsterkeren.

 

Er bare litt redd for at det skal gå i fyr og flammer siden den kabelen er jo kobla til batteriet, som driver og lades.. Lurer bare på om det er safe?:P

 

OG JA, har null peil:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du trenger ikke å ta ut noen sikringer for å lade batteriet. Det måtte isåfall være om du har noe gammelt ræl av en batterilader, som sender høye spenninger inn på batteriet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva han skriver da er du snill! Han har plukka ut sikringen til forsterkeren, slik at ikke den skal stå på fortsatt!

 

Er bare litt redd for at det skal gå i fyr og flammer siden den kabelen er jo kobla til batteriet, som driver og lades.. Lurer bare på om det er safe?:P

 

Slik jeg tolket det, var han redd ting skulle ta fyr hvis sikringen ikke ble tatt ut. Han tapper jo ikke batteriet når laderen er koblet til.Derfor skrev jeg det slik.Get it?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva han skriver da er du snill! Han har plukka ut sikringen til forsterkeren, slik at ikke den skal stå på fortsatt!

 

Står klart og tydelig "sikring som er ved forsterkern", altså ved siden av og ikke montert _I_ forsterkern. Derfor mulig å tolke det slik at på tilførselen til forsterkern, så sitter sikringen i nærheten av forsterkern. Altså ved forsterkern, og ikke i forsterkern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er batteriet lada, bilen går og forsterkeren er koblet riktig;)

 

Må bare stille inn forsterkeren riktig..Noen som har noen gode forslag hva den skal stå på? Bassen skal være litt dyp, og ha litt trøkk hvis det hjelper:P

 

Er snakk om en ads forsterker og pioneer sub.. :)

 

Om du har muligheten til det, del på spilleren, nå aner ikke jeg hva slags bil det er montert stereo i, eller hva som sitter i bilen, men jeg har delt sub til 63Hz, midbass fra 63Hz - 2.4kHz, og diskant tar resten. Dette funker bra i min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står klart og tydelig "sikring som er ved forsterkern", altså ved siden av og ikke montert _I_ forsterkern. Derfor mulig å tolke det slik at på tilførselen til forsterkern, så sitter sikringen i nærheten av forsterkern. Altså ved forsterkern, og ikke i forsterkern.

 

Jeg har da vel heller ikke diskutert HVOR sikringen sitter hen, men HVORFOR han har plukket den ut. Hvis han ikke hadde plukket den ut, ville forsterkeren fortsatt stått på, og stukket av med mye av den strømmen som batteriladeren hans forsøkte å lade opp batteriet med. Men du skjønner det, at når du plukker ut en sånn sikring, så får ting gjerne ikke strøm lengre (med mindre du har funnet opp 12 volt, trådløs overføring), og ergo så trekker de heller ikke strøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da vel heller ikke diskutert HVOR sikringen sitter hen, men HVORFOR han har plukket den ut. Hvis han ikke hadde plukket den ut, ville forsterkeren fortsatt stått på, og stukket av med mye av den strømmen som batteriladeren hans forsøkte å lade opp batteriet med. Men du skjønner det, at når du plukker ut en sånn sikring, så får ting gjerne ikke strøm lengre (med mindre du har funnet opp 12 volt, trådløs overføring), og ergo så trekker de heller ikke strøm!

 

Slapp av. Du trenger ikke å kjefte på alle som tolker ting annerledes enn deg. Trådstarter skrev første innlegg slik at det kunne tolkes på minst to måter, du tolket det på en måte, og andre tolket det på en annen måte. Så ro ned stemninga, det blir mye hyggeligere her inne når folk oppfører seg.

 

Dette:

Er bare litt redd for at det skal gå i fyr og flammer siden den kabelen er jo kobla til batteriet, som driver og lades.. Lurer bare på om det er safe?:P

Tolket jeg som om det var TRYGT å lade batteriet når kabelen var koblet til og evt med sikringen i, og det er det. Ingenting tar fyr.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tolket det riktig JChE. Sorry hvis det var litt uklart, men nå har det hvertfall ordna seg ;) Tråden kan godt stenges, hvis ingen andre trenger lignende hjelp ;)

 

Den er god :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår