Gå til innhold

AC klimagass tomt

Ranger emnet


Nullpåbil

Anbefalte innlegg

Hei 

Det kommer suse lyder når jeg starter klimaanlegg/varmeanlegg for å varme opp bilen om morningen. Mistanke om at gassen til AC er tomt  ?

Hvor lenge pleier det å ta før trenger man trenger å fylle gass til klimaanlegg. 

Usikker om det trenges etterfylling ,siden jeg fylte den i starten av 2022 ( mindre enn 24 måned) og har også kjørt bil lite ( 9000 bare) ? 

Kan det være noe grunn at det skjer noe lekkasje eller er det normalt at så tidlig med så lite kjøring man trenger å bytte. ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Nullpåbil skrev:

Hei 

Det kommer suse lyder når jeg starter klimaanlegg/varmeanlegg for å varme opp bilen om morningen. Mistanke om at gassen til AC er tomt  ?

Hvor lenge pleier det å ta før trenger man trenger å fylle gass til klimaanlegg. 

Usikker om det trenges etterfylling ,siden jeg fylte den i starten av 2022 ( mindre enn 24 måned) og har også kjørt bil lite ( 9000 bare) ? 

Kan det være noe grunn at det skjer noe lekkasje eller er det normalt at så tidlig med så lite kjøring man trenger å bytte. ? 

 

Sannsynligvis så har du en lekkasje på systemet. Det må fylles sporstoff på systemet. Er det en stor lekkasje, så kan det være nok å sette trykk på systemet og høre seg frem til hvor det lekker. 

Skal ikke være nødvendig å fylle på gass noe oftere enn maks hvert 5. år. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår