Gå til innhold

Dårlig lys/bytte av lyspærer på Mazda 6

Ranger emnet


P.O.M.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mazda6 2003 modell med halogen lyspærer. Jeg er ikke særlig imponert over lysa på denne bilen og tenkte jeg skulle bytte til noen bedre halogen pærer i nær og fjern lys.

Men når jeg ser i instruksjons boken så står det at nærlys pærene kun må byttes på verksted!

Er det virkelig så vanskelig? Det ser også ut til at linsen i nærlys lyktene kunne vært rengjort.

 

Er det noen her som har erfaringer fra å selv byttet disse pærene og eventuelt har rengjort linsene, må bilen virkelig på verksted for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

kan ikke tru at dette er noe som må gjøres på verksted, siden lyspærer er som regel noe man skal kunne bytte selv..

 

har selv en m6 bare 08modell, å så rask på den, at det så ikke ut som om d skulle være noen problem..

 

Tenkte du å bytte til xenon?:)

2011 Skoda Superb 140 4x4 DSG

2013 Ski-Doo Summit XM 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del jobb er d som regel på alle biler, men er det lett å skru ut lyktene, er det ingen stor jobb i mine øya, men d er nå så:)

Blir som oftest bedre lys..

55W i lang lys, blir konge..

35 W, slim i nær å grøfte:p

 

kostnad: 1500-1600 kr for 3 x xenon kit

og arbeide da:) 2-3 timer max..

2011 Skoda Superb 140 4x4 DSG

2013 Ski-Doo Summit XM 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg bytte til xenon i nær, fjern og grøftelys på min M6 08 :)

 

TIDEN jeg brukte var 1,5 time..

 

35W slim i nær og grøftelys 6000 K

70W slim i langlys, 6000 K

BTW: (Jeg får tak i xenon kit til dem som skulle trenge til grei grei pris, levert på dør :P )

 

Syntes d var lett å sette på, d som kunne være litt tricky var nærlyse på venstre side (sett forfra)

2011 Skoda Superb 140 4x4 DSG

2013 Ski-Doo Summit XM 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Hei,

 

det stemmer, H1 pære i både nær- og fjernlys på en mazda 6 03 mod. Bruk gjerne tjenesten "Pærehjelp" fra vår nettbutikk :)

Vi har H1 i både xenon, xenonlook og "Lemon Yellow" i nettbutikken vår, Autolights.no

 

Hos oss er det 30 dagers åpent kjøp og 110 % fornøyd garanti!

 

 

Ha en god kveld :)

Med vennlig hilsen

Autolights.no

 

http://www.autolights.no

http://www.facebook.com/autolights

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår