Gå til innhold

P.O.M.

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om P.O.M.

  • Bursdag 02/24/1962

Contact Methods

  • Bosted
    Kongaberg

P.O.M.'s Achievements

  1. Har en Mazda 6 2003 modell jeg skulle ha byttet kupe/pollen filteret på. Hvor sitter det/er det nye jobb å bytte det selv? Takker for svar.
  2. Noen som vet hvor man får tak i bakre eksospotte eller komplett anlegg til denne noe ukurante 4x4 Escorten?
  3. Jeg har en Mazda6 2003 modell med halogen lyspærer. Jeg er ikke særlig imponert over lysa på denne bilen og tenkte jeg skulle bytte til noen bedre halogen pærer i nær og fjern lys. Men når jeg ser i instruksjons boken så står det at nærlys pærene kun må byttes på verksted! Er det virkelig så vanskelig? Det ser også ut til at linsen i nærlys lyktene kunne vært rengjort. Er det noen her som har erfaringer fra å selv byttet disse pærene og eventuelt har rengjort linsene, må bilen virkelig på verksted for dette?
  4. Gått 181200km, motoren ble byttet hos Ford ved 120000km i 2002 (har dokumentasjon, kostet 31500,-), det vil si at selve bilen har gått 181200km og motoren 61200km. Nye piggfrie vinterdekk, greie sommerdekk på alu. felger. ABS, antispinn, takluke. Nylig byttet fjører (alle fire) og dempere bak. Veldig grei bil men noe rust (ikke gjennomrustet), hel og fin innvendig. Godkjent på EU i 2008, veiavgift for 2009 betalt. Du betaler omreg. Ta gjerne kontakt for ytterligere informasjoner om bilen (som befinner seg i Kongsberg). Bilder kan sendes. Per Olav Myhra pomyhra@online.no Tlf. 93080172
  5. Jeg vurderer å kjøpe en 2003 modell Mazda6 stv. med 2 liters bensin motor, bilen har gått 98 000 km. Jeg lurer på om det er register reim på disse motorene eller om det er kjede/drev. Om det er register reim så må kanskje denne byttes når bilen nermer seg 100 000 km ? Håper noen kan svare bå dette så fort som mulig, på forhånd takk!
  6. Riktig! Dette har du greie på skjønner jeg. :m'm:
  7. Shot peening tilfører spenninger, de fjerner dem ikke. Om man shot peener den ene siden på ei stålplate så slår den rygg. Shot peening blir mye brukt i fly motor industrien på enkelte deler som har store belastninger. Det gjør at delene kan lages tynnere/lettere men alikevel ha tilstrekkelig styrke.
  8. Ja dette er vel den mest utbrette oppfatningen de fleste har til slike produkter her og på andre forum. Mulig det er noen som ikke tør å stå frem å si de har prøvd dette/har positive erfaringer :hide
  9. Ingen av motorene på bilene mine klakker mer enn "normalt". Jeg er bare litt nysjerrig angående dette produktet og lurer på om noen av dere her på forumet har prøvd Tufoil og hva erfaringene er. Det er godt mulig at denne Tufoil er et "snake oil" produkt men man vet jo ikke det før man har prøvd det selv eller har fått input fra andre som alerede har prøvd det.
  10. Er det noen som har erfaringer med Tufoil oljetilsetning (til motoren)? Se forøverig en intressant link til et Tufoil forum: http://www.zerotohundred.com/newforums/forumdisplay.php?f=58 Jeg lurer på om jeg skal prøve Tufoil på min Ford Mondeo 2,0 og BMW 520I (begge -95 modeller).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår