Gå til innhold

Problemer med Opel Omega b Steinmetz på Eu kontroll!

Ranger emnet


soundlord

Anbefalte innlegg

Har i dag en opel omega b stv.orginal steinmetz fra 1997.

Har eid bilen litt over et år og skulle vise den på Eu i dag.Problemet kom da jeg fikk beskjed etter Eu kontrollen om at jeg måtte vise bilen/eller dokumentere at jeg hadde papirer på at den var "senket"

 

Greia er at bilen er helt orginal og at det ikke er montert noe senkesett på den.Er nok levert fra fabrikk med sportsundstell og er da litt lavere enn en vanlig omega b.Står ikke stemplet at dette er en steinmetz utgave i vognkort.Noe det burde vært.

 

så de som har hatt kontrollen har trodd dette var en vanlig omega b og har målt fjærene etter det.Da stemte jo ikke målene selfølgelig.

 

Må nå kunne vise papirer fra opel om at denne bilen skal være slik.Har tatt kontakt med opel og de visste ikke at opel hadde kommet med en steinmetz utgave og ei heller hva steinmetz var.Noe jeg syns var ganske så rart.Så hva gjør jeg da? Bilen ska på ettervisning fredag og jeg er allerde etter fristen for Eu kontroll.Så dette haster.

 

Bilen er en importert bil fra Tyskland, som ble tatt inn i 2001 til Norge.Bilen har Recaro stoler,ac,steinmetz grill,sportsunderstell og carbon interiør.

 

Noen som har noen gode råd? Den har blitt godkjent på alle andre Eu kontroller etter den kom inn i Norge.Men ikke i dag.Er ganske så frustrert.Gidder ikke å kjøpe orginale fjærer og dempere til standard utgaven av Omega b,for å få den godkjent.Eller kjøpe et senkesett med papirer.Når jeg vet at bilen skal være slik og at den har gått igjennom alle kontroller i Norge før.

 

Håper noen har et par råd til en frustert kar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange telefoner fram og tilbake med vegvesnet,verkstedet,stylinglevrandører,gamle eiere,der Eu kontrollen ble utført sist osv.Så ser det ut som det er et senkesett som står på denne bilen.Har ikke klart å funnet ut når dette ble montert og av hvem.For alt jeg vet kan dette ha blitt montert i Tyskland.

 

Fikk høre at da denne bilen ble godkjent sist,var det ikke noe krav om at senkesett skulle skrives inn i vognkortet og godkjennes hos biltilsynet.Det holdt visst med å vise tuv papirer på Eu kontrollen.Det er vel derfor den har gått glatt igjennom alle kontroller i Norge uten at det har blitt problemer.

 

Vel,da har jeg kommet litt lengre.Har ingen papirer på dette.Så hvordan kan jeg skaffe disse? Trenger jeg firhjulskontroll når bilen antageligvis har vært senket x antall år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vell finne ut hvilket sekesett det er, også skaffe papirene på det sette (om det er papirer på det).. er vell ingen annen løsning enn det som jeg kommer på i farta..

 

Men tviler på at det er en orginal Steinmetz bil, får det ble bare produsert 8-10 Omegaer fra steinmetz fabrikken. og det er ( så vidt jeg vet) bare hentet inn 1 orginal steinmetz Omega fra tyskland..

den kjører runt her i trondheim ( http://www.steinmetz.no/Home.aspx <- link til siden om bilen )

er vell bygd om til steinmetz bil ;)

 

Ikke drep meg om jeg tar feil =P

Opel Omega B 2.0 GL : Simons effektanlegg.

Lyd: ADS 700.1 2800W forsterker, DynaBel 1,5Fard kondesator, 2Rockford diskanter, 1stk raskSpiller.

Masse planer for bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket og pusset fjerene.Da de knapt var røde lengre,fant jeg ikke noe nummer på de.Kunne så vidt skimte noen få tall på den ene fjera,men resten var slitt bort.Så ser ut som om jeg må kjøpe nytt senkesett og da blir det nok justerbart i stedet.Blir vanskelig å finne ut hvilket sett det er når alle sifrene er slitt bort.Finnes mange som leverer røde senkesett.

 

Tja,det står Steinmetz i grillen og på bakluka.Så skal ikke si det for sikkert at det er en ekte Steinmetz.Kanskje noen andre kan si noe mer om dette? Var ikke klar over at det bare var lagd 8-10 biler av den utgaven.Så bare at det sto Steinmetz på bilen da jeg kjøpte den.Samt at den hadde en del andre ting som en vanlig omega b ikke har.Så ikke skyt meg om jeg tar feil heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekte steimetz det her...

Steinmetz omegaer hadde en 3.0 24v med kompressor.

MEn det kan være en som har fått påmontert steinmetz styling før den ble tatt inn.

Kompis har en tysk import 2.5td som ble stylet opp som ny med steinmetz styling i tyskland.

Hadde du hatt steinmetz understell hadde de vært sorte med hvite nr på.

Opel selger/solgte steinmetz fjærer. Er det merket de leverer som senkefjærer.

Har helt nye senkefjærer til stv liggende om du er interessert.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår