Gå til innhold

Kan ikke åpne bakluka


Tut-tut

Anbefalte innlegg

Får ikke låst opp bakluka på min 1995 Scorpio 2.0 Automat.

 

Tror ikke låsen er frosset da jag prøvde å varme opp låsen med en pose varmt vann som jeg holdt mot låsen for eventuelt å smelte den opp...

 

Kan stikke inn nøkkelen og kan kun vri den mot høyre. Mot venstre rikker den seg ikke over midtstilling.

 

Har akkurat hentet denne bruktbilen hos forhandler, så lurer på om noie kan være defekt, eller at bakluka en gang har fått byttet lås, og at forhandler ikke har gitt meg nøkkelen?

 

SÅ er jeg korka eller står jeg og fikler med feil nøkkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står den hos forhandler og blir fixet der. De tar noen anne småpjusk jeg har funnet med det samme også. Er ikke noe garanti på denne bilen, men det ser ut som selger holder det han lover når han sa at "finner du noe de første dagene så kom nå for guds skyld hit med bilen så årner vi det for deg..."

 

De lovet å ha den klar til i ettermidag.

 

Er ikke alle forhandlere som har den instillinga npår de selger en så gammel bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, de fixet alt det andre småpjusket med bilen, men låsen til bakluka var vist for gjenstridig til at de kalrte det før kl 16 i går.

 

De får et nytt forsøk på fredag. De hadde prøvd å spraye olje av et eller annet slag inn i låsen, men den løsna ikke.

 

Så fredag skal de prøve fra innsiden, ved å ta av det indre dørtrekket på luka for å komme til låsen.

 

"låseknotten" sitter forøvrig bom fast. Så i dag tidlig sprayet jeg godt med WD-40 inn i låsen, samt rundt knotten for å se om det løsner. Det er 15 minus her nå, men på dagtid står bilen i en oppvarmet garasje mens jeg er på jobb. Så det burde ikke fryse da.

 

Så får vi se om det løsner.

 

Var foiresten en som fortalte at låseknotten skal jeg kunne trykke inn, uavhengig av om bakluka er låst eller ikke?

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår