Gå til innhold

FM 3 - Trackday serie - Race søndag 20.00

Ranger emnet


RBrambo

Anbefalte innlegg

testet litt med gt idag å jeg har ikke nubbsjangs uansett hvordan bil han kjører.så er nok ikke det att bakhjulstrekk har noe videre stor fordel en fwd..kan vere noen enkelt tilfeller men ikke mye..men vi får se imorgen :)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis dere leser det site jeg skrev en gang til så er jeg bare ute etter å få det til å bli jevnere. Jeg kunne stått på mitt og sagt nei til bakhjulstrekkere, men da er det mange her som ikke hadde blitt med så jeg lar det være slik det er nå. Men ettersom GTFIVE er såpass mye raskere enn oss andre uansett hva han kjører så ser jeg gjerne at han tuner ned bilene sine til 490 eller 480. Men det er visst feil uansett hva jeg gjør eller ber andre om å gjøre så akkurat nå frister det bare å gi blanke og legge ned hele serien. Mister helt lysten på alt som har med forza å gjøre. Alt dette for noe som burde være en bagatell og rimelig enkelt å fikse.

 

Jeg har vært fleksibel og gjort ønskede endringer, så da forventer jeg også at andre er litt fleksible tilbake når noen viser seg å være overlegne og jeg ber om endringer for å gjøre det jevnere.

 

Jeg kommer uansett ikke til kunne hoste i kveld, fikk noe drit i øyet i går, så jeg skal se så lite som mulig på tv for ikke å anstrenge øyet unødvendig.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte egentlig forslaget til Krepsen litt også, men det blir jo litt som suksessvekt systemet FIA bruker i WTCC. Der det gis x antall kilo i ekstra vekt til de beste. Tenkte PI systemet kunne gjøre den jobben i stedet da. Ett PI poeng tilsvarer 2,5 kg for eks. Så 25kg ekstra vekt = -10 PI poeng, 50kg = -20 PI poeng eller 75kg = -30 PI poeng. Eller blir dette for vanskelig og komplisert for folk?

 

Har forøvrig endret fra full vektreduksjon til bare vektreduskjon i reglene.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke domt egentli..men mener du da sammenlagt eller må man gå ut av lobby etter hvert løp å tune ned bilen sin hvist man vinner? eller lage seg en 3-4 setup der man har bilen i b500 b490 b480 b470 foreksempel?? kan jo funke det da...er ikke meningen å vere vanskelig å jeg skjønner hva du mener..bilene er jo like.er førerne som skiller :)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra neste gang starter vi på scratch med alle på 500. Kjører da en serie på for eks. 5 løp. Totalen etter de 5 løpene avgjør.

 

Eller vi går for sesongopplegget jeg foreslo... Trenger kanskje ikke å kjøre så mye som 80km i hvert løp. Men at vi kjører 2 løp på 50 Km hver. Der vi snur rekkefølgen på griden i løp nummer 2. Etter de 2 løpene avgjøres det da utfra totalen hvem som må ned i PI. Tenkte å ikke gi maks PI med en gang, men begynne med -20 til nummer 1 og -10 til nummer 2. og evt. nummer 3. Hvis man fortsetter å vinne med -20 i PI, blir det ytterligere 10 poeng ned, men stopper der. Tror det vil bli for mye å gå noe lenger ned.

Kunne for eks. kjørt 50km i det første løpet og 40 i det andre også. Lite forslag bare... (Vi kjører jo de samme banene om og om og om igjen nå vi kjører sprintløp, nå vil det bli tid mellom hver gang vi kjører de forskjellige banene, dermed mindre sjanse for å gå lei noen baner)

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som så at hvis vi må innføre vektstraff eller noe sånt, bør det være rimelig enkelt å ordne på. Synes også at det kan bli litt dumt om vi gjør dette her midt inne i serien, da det kan komme til å ta lang tid. Vil heller at du setter opp en oversikt over hvem som må tune ned og hvor mye man må tune ned imellom seriene. Da vil vi få tid til mer racing ihvertfall, og det tror jeg alle er positive til :)

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kommer til å oppdatere det i første post, mellom hver gang vi kjører. Blir min jobb å holde greie på det, men skader jo ikke om dere andre også prøver å holde oversikten på det.

 

Vi gjerne ha en tilbakemelding på hvilke race modell vi skal gå for. En bane med 2 race som det er litt lengde på. Eller sprintrace på flere baner.

40 og 50km racedistanse vil bety 10 runder +- noen runder.

 

Eller kortere løp på flere baner, med minst 5 runder i hvert race.

 

Er ikke snakk så enorm forskjell i racedistanse da...

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at ett sånt system kan lage jevnere løp men jeg tror vi fort kan miste oversikten over hvem som skal ha hvilken pi osv.

og hvor langt ned skal vi justere? helt til dårlikste mann er med å kjemper i toppen? Går vi opp igjen i pi viss vi slutter å vinne feks. Regner med at dette gjelder forhjulstrekkere også.

Bakdelen med ett sånt system er at det ikke lengre er noen vits å tune/teste osv for å få bilen så rask som mulig, for det er ureddferdig mot han som ikke gidder så da blir vi starffet med lavere p (satt litt på spissen da men dere sjønner hva jeg mener)

Fordelen er jo at vi kan få litt jevnere løp men hvor gøy er det å vinne med en B500 bil mot en med B470 feks?

Jeg mener vi må justere mindre på pi og kansje sette opp lobbyn sånn at de med mest lobbypoeng starter bakerst. Det kan gi litt jevnere løp de første rundene ihvertfall.

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter grensa på -30 PI. Blir du hengende veldig etter da, så økes det med 10 PI igjen. Dette er jo også en tilnærming til hvordan det er i WTCC, BTCC og STCC. Hvis vi da også går for opplegget med 2 litt lange løp der vi snur griden i løp nummer 2, kan jo det føre til mye spennende racing. Og ja jeg ser poenget ditt og føler at du ser på det som en straff. Men vi andre som ikke tar tuning sååååååååååååååå seriøst som kanskje du gjør eller har de kunnskapene om hvordan en bil skal settes opp for maks grep, fart, kontroll osv. så er det kanskje nødvendig for at vi skal ha en sjanse til å henge med. Blir jo bare en ny utfordring for deg da, å få en bil med lavere PI til å gå like fort.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er med på den..skal lage meg flere oppsett...men da må en person ta ansvar for å skrive ned plaseringer for hvert eneste løp å informere alle som er med i serien om akkurat dette.men går vi på å sette ned pi så tror jeg optill 30 pi blir i meste laget på disse bilene..tror 5 og 5 pi er mer en nok.1st går ned 15pi 2nd går ned 10 pi og 3 går ned 5 pi..har jeg trua på

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men en ting også vist en person som ikke bruker å ligge 1st vinner et race pga noen koliderer voldsomt å drar med seg 2 stk så er det jo veldi domt at den person skal straffest me å kjøre et race me straffevekt..dette må tenkes nøye igjenom

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med GTFIVE på at de med flest poeng i lobbyen bør starte bakerst. Da blir det nok rimelig jevn racing de første rundene, og hvis vi kjører bare 5 runder på mange baner vil det jo bli riktig morsomt. Jeg vil kjøre mer enn jeg tuner bil!

 

Hvis det blir til at det blir slik at enkelte å gå ned i PI, så synes jeg dette bør gjøres med de som har mest poeng etter at serien er over, og ikke etter hvert enkelt løp. Som Da9el sier så kan det jo hende at det er noen som har flaks i et løp, men har middels plasseringer i resten av løpa. Blir jo for dumt da at han skal kjøre med straff, og vi kommer jo til å havne på B470 hele hurven til slutt.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet det noen ganger, hvem som må gå ned i PI og hvor mye avgjøres etter kveldens race er over. Da er det ganske enkelt den som ligger på toppen av lista som må ned i PI. Hvis vedkommende allerede har nådd maksgrensa og har 470 i PI vil ikke vedkommende gå ned noe mer i PI.

Skulle du være så heldig å ikke bli dratt med i en smell som eneste deltaker må vi selvsagt se på det og vurdere det utfra om det er en som vanligvis ligger langt framme eller om det er en som har det med å ende opp sist. Helt enig i at det blir feil å gi en som allerede ligger bakerst minus i PI. Som jeg også har skrevet før, starter med å gi -20 PI til vinneren, er det jenvt da, er det ingen hensikt i å gi ytterligere -10. Gjør dette til alle er slik noenlunde jevne, og lar det stå der. Det jeg ikke vil se er at noen da begynner å kjøre taktisk og gjøre det dårlig med vilje. Slik kjøring vil IKKE gi deg tilbake +10 i PI.

 

Jeg har klokketro på et opplegg med 2 løp over litt lengre distanse der plasseringene i første løp avgjør startposisjonen i det andre løpet. Er alt noen av oss som er smålei de banene som er og roper etter flere baner, derfor vil jeg tro at to og to løp på de forskjellige banene kan være bra. Da vil det som jeg også har skrevet før, være en stund i mellom hver gang vi møter på de forskjellige banene, i stedet for at vi kjører de samme banene gang på gang. Eller vi kan ta 4 løp på 2 baner, der vi har random grid i løp 1 og reverse grid i løp 2 på hver bane.

 

Det vil bli litt mer konsentrasjonsprøve, men er ikke noe problem, har gjort dette mange ganger alt. Mer penger i kassa per løp gir det også...

 

Når det er kjøring så kjører vi, tuning kan du gjøre utenom racene.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår