Flacid Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 (endret) heisann. for en greit god stund siden startet klirrelyder å dukke opp i motorrommet. ikke under kjøring men mest på tomgang. (skal legge opp en lydfil i morgen) øker med turtallet når jeg gir gass og forsvinner helt når jeg begynner å kjøre. dukker opp gijen når bilen går på tomgang. når jeg åpner panseret klirrer det rimelig høyt.(høres litt ut som en drill som ikke klarer å skru inn en skrue). er ingen løse deler eller eksoslyd. kammene? åpnere/lukkere, ventliler? oljenivået er greit, ikke for lavt og byttet olje før sommeren.(ikke av beste kvalitet men). blir TSW neste skift om et par uker. noen som har opplevd noe liknende? elendig til å forklare men kommer en lydfil i morgen tidlig ;) Lars edit: Lydklipp 01.mp3 - 0.43MB lydfil Endret Februar 16, 2010 av Flacid Siter Audi A4 1.8 Avant -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 prøvd å vri på rattet helt til venstre eller høyre, blir lyden høyere eller lavere da? Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flacid Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 om jeg står i ro så senker turtallet seg litt bare.. (servoen vett) men er ikke når jeg kjører, kliking fra drivknuter etc du tenker på? Siter Audi A4 1.8 Avant -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 tenkte på at det kunne være servopumpa som hylte litt... Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flacid Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 hadde det problemet på en nyere a4 b6 i familyen, litt anna lyd, men hiver opp en lydfil her i morgen når jeg stikker ut :) kansje mye lettere å høre det.. men høres ut som lukkere / kammer.. ikke at jeg vet noe :) Siter Audi A4 1.8 Avant -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 er ikke bare ventilpekking? :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flacid Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 skal det klirre sååå jævlig? blir sett rart på når jeg står på tomgang ^^ Siter Audi A4 1.8 Avant -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 peilet oljen? :P Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flacid Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 er der den skal være. høres nesten som den sliter med trykket? Siter Audi A4 1.8 Avant -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Kjedestrammer? sjekket oljetrykket? dårlig oljetrykk, så begynner det å klirre fra kjedet:) Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flacid Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Lydklipp 01.mp3 - 0.43MB der kommer lydfila. håper det funker. denne er tatt opp med panseret oppe ved siden av motorrommet :) Siter Audi A4 1.8 Avant -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 åja, har du diesel-konvertert eller? :P Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flacid Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 ja høres nesten sånn ut!? blir å fylle på mer olje i morra (5w 40) og følge opp saken. la merke til i dag at det dukker helst opp når jeg har kjørt en liten stund :) Siter Audi A4 1.8 Avant -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flacid Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 ingen svar etter at lydklippet kom? :) Siter Audi A4 1.8 Avant -98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roy2000 Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 ingen svar etter at lydklippet kom? :) Hører du hvor det kommer fra? Er det inni motoren? Deksel rundt? Slanger etc? Hadde en klirrelyd jeg og, men det var varmeskjoldet til luftfilteret som var løst.. Siter A4 1,8TQ {Sølve} -{Audi_Roy}- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg