Gå til innhold

Passat CC dører om vinteren

Ranger emnet


klews

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan dørene til Passat CC funker om vinteren, med tanke på at vinduet på dørene går litt ned når du åpner.

 

Det er jo frost ene dagen, mildt andre med sne å minusgrader, vinduene fryser vell??

 

tenker på kupê varmer, webasto..

 

Er det noen som vet hvordan dette fungerer?

vurderer å kjøpe meg en slik men er litt usikker på grunn av det. Er jo litt kjedelig å måtte stå å banke is hver morgen du skal starte til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette funker særlig bra... Merker ihvertfall at vinduene fryser fast på caddyen omtrent hver gang den har stått ei natt. Det går an å åpne de, men man hører et "røsk" i starten, så det fører nok til økt slitasje i lengden. Som med mye annet fra Volkswagen tipper jeg dette funker bra når bilen er helt ny, så funker det gradvis dårligere etterhvert. Det er min erfaring ihvertfall...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike sære ting fungerer aldri bra i lengden har jeg inntrykk av. Det er aldri lagd for norske forhold, og bare tenk hvor mange ganger den døra skal åpnes og lukkes. Hvis vinduet har fryst fast i tillegg, noe som ikke er uvanlig, blir det enda verre.

 

Og med tanke på at Volkswagen i utgangspunktet har problemer med dørlåser, brytere og vindusheiser på nesten samtlige biler, tror jeg ikke det blir bedre av slike fancy funksjoner.

 

Jeg kan jo også ta fram min egen mercedes som eksempel. Her har de valgt å legge inn en tullete funksjon som gjør at man kan legge bakluka inntil, så lukker den seg selv. Dette funker ikke som det skal på de fleste biler når bilen har noen år på baken. Og på grunn av denne funksjonen, koster ny lås 5000kr. Hadde de lagd en vanlig lås, som funker kjempefint på alle andre biler, hadde ikke dette vært noe problem. Hold det enkelt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår