Gå til innhold

Trimming av b21 et. Tips?

Ranger emnet


Bella6

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har en b21et i min 78 244. Har org 740 inntercooler type plastikk, org turbo t3013 eller hva den no heter. Kjører 1 bar i trykk. men kunne tenkt meg litt mer blås, Skulle seff hatt data sprut, men kjører k-jet drit sålenge. Er en k-kamm bra valg kansje. Har hørt att oppshimsing av trykk ikke fungerer så bra som folk skal ha det til? noen her som har erfaring med dissemotorene? Tips om kamm osv?

Pumpen i bött, sota gött;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke mer å gå på ved 1 bar med det oppsettet du har,ligger kanskje litt i overkant av k-jet'ens kapasitet allerede.

 

Er minimalt ekstra du klarer å tyne ut på å shimse og justere et k-jet anlegg. Vil gå fetere på hele registeret og man tjener noen fattige hk. på toppen.

Bruker vel nok suppe som det er vil jeg mene :)

 

Så å bytte kam uten andre oppgraderinger er meningsløst.

Å tilføre mere luft til en motor når man ikke har mere kapasitet på bensintilførselen på toppen av registeret,sier jo seg selv ikke gir noen gevinst!

 

Vil først anbefale deg å gå til innkjøp av bb lambda,den tjener du fort inn i vel bevarte motordeler.

 

 

Kjøp deg datasprut og bredbåndslambda,så kan du begynne å vurdere videre trim! :)

Endret av Aceofspades
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår