Gå til innhold

Motortrøbbel Omega B 94 mod

Ranger emnet


OmegaBmann

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Har nå byttet lambdasonden, kamføler, veivføler, luftfilter, bensinfilter, alle slanger(både luft og kjølesystemet, sjekket at den ikke drar falskluft, og byttet plugger og pluggledningene.

Bilen klarer ikke gå på tomgang, og kutter ved ca 4200 omdreininger.

Når den kutter kommer motorlampa på.

Har forsøkt det meste og begynner å bli desperat nå.

Noen tips til hva det kan være?

Kan en dårlig katalysator resultere i slike problemer?

Har vanskelig for å tro det, men er det en siste utvei? (Før bilen sendes tïl spikerfabrikken?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde startproblemer på min Omega når jeg kjøpte den, den ville rett og slett ikke starte. Jeg byttet veivføler og kamakselføler og den startet med en gang, MEN den kuttet som du sier rundt 4500 omdreininger og gikk i nødprogram. Det som var problemet hos meg var at følerene jeg byttet var dratt for hardt til, de skal ha et spessielt moment på strammeskruen. Mener å huske at det var 8 og 6 nm, uten og være skråsikker på dette, men det kan du sikkert få sjekket et sted;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår