Gå til innhold

Fjerne Startsperre 2.4TD

Ranger emnet


apron

Anbefalte innlegg

Det er svært vanskelig å koble ut ei original startsperre. Den er koda opp mot bilens hjerne og ofte flere andre komponenter. Dette fordi det skal være vanskelig/umulig å stjele bilen.

 

Så hvis du ikke er klar for å bygge om hele bilens styringssystem og innsprøytningssystem, er det best å skaffe en originalnøkkel. Ta med vognkortet til en Toyotaforhandler, så kan de hjelpe deg. I verste fall må også bilen inn for å kodes mot ny nøkkel, men det er ikke umulig ihvertfall :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startsperren sitter på dieselpumpen å hindrer via en magnetventil dieselen flow.

 

denne må du sabotere for å få gang på bilen.

 

Glitrende - så det er kun dieselpumpen.

- Må dieselpumpa ut av bilen eller kommer en til?

- Magnetventilen; må den er stattes av en ny del eller er det nok å hindre at den fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... ja da bøyer jeg meg i støvet. Er mest vant med bensinbiler, og der er det som regel en svært omfattende operasjon å fjerne eller koble ut startsperra. Men det er det som er fint med dette forumet, alltid noen som har peiling :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitrende - så det er kun dieselpumpen.

- Må dieselpumpa ut av bilen eller kommer en til?

- Magnetventilen; må den er stattes av en ny del eller er det nok å hindre at den fungerer.

 

 

Dieselpumpen MÅ vel ikke ut av bilen nei, men kan bekfrete at dette blir meget trangt.

 

Magnetventilen kan du tilslutte spenning manuellt etter "boksen" er fjernet, da vil denne fungere.

 

 

bilder kan du sjekke her

http://www.bilforumet.no/hiace/246407-fjerne-startsperre-toyota.html

Stig Elstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperren på diesel pumpen er festet med 2 "knekk" skruer, dvs skrue hodet knekker av når boltene er skrudd til med riktig moment.

Eneste måten å få fjernet denne startsperre boksen på da er å knuse den.

Vi har pleid å skru ut nedre rattaksel og venstre forhjul, da kommer en inn og kan knuse denne med en liten luft meisel (type biltema feks)

Er en del jobb og tar litt tid. Der etter er det bare å måle hvilken av kablene som går inn på startsperra som får 12 volt via tenning og kople denne rett på magnet ventil.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår