davidvilla Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Har planer om å kjøpe Golf V, og vil da installere stereoanlegg i denne bilen. Vil at anlegget skal spille høyt og klart. Vil derfor ha en sub uten så VELDIG dyp bass. Heller en som slår godt og spiller kjapt. Hører på musikk som Hardstyle, elektro, DnB, dubstep etc.... Har tenkt litt på følgende: http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10105&prodid=1593 x2 http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10525&prodid=1722 http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=12010&prodid=1978 http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=3983&katid=649&mid=m436&id=&vn=736 I fremdørene http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=3981&katid=645&mid=m436&id=&vn=736 I bakdørene Vil ha noen tilbakemeldinger på hvordan dette ser ut. Burde jeg kanskje valgt noen subber med mindre Watt? iom. at Forsterkeren bare har 600W RMS? I don't know Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeiN90 Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 ser greit ut. utenom forsterkeren i forhold til subbene.. se sånn på det: jo mer effekt jo bedre. det du risikerer når du har for lite effekt er at det vil bli mye forvrengninger, noe som fører til at ellementet spiller "skjevt", å spolen vil kortslutte. har sett flere eksempler på det. ville heller gått for ett basselement å hatt nok effekt til det. om du velger å kun bruke ett element så husk å kjøp ett med 2x4ohms spoler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davidvilla Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 er ganske bestemt på at jeg vil ha 2 element. skal jeg heller gå for de med 400 watt rms ? da blir jo ikke det så stor forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Du kan få inn 8" i fordørene forøvrig... finnes spesialsett til Golf V: Ellers kan du trygt se bort fra watt'en på høyttalere... høyttalere tåler gjerne mange ganger RMS-effekten sin når man bruker dem til musikk, hvor jo belastingen er langt fra konstant. Se heller på følsomheten til høyttalerne! Jo høyere følsomhet en subwoofer har ferdigmontert i en kasse, jo høyere kan du spille pr. forsterkerwatt. Hvor mye penger hadde du tenkt å legge i dette? Hvilken spiller skal du bruke til dette? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davidvilla Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 MED spiller så tenker jeg rundt 15k. Tenker en spiller fra pioneer på rundt 2k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenti_ Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Jeg ser at du planlegger å gå for ganske kurante høyttalersett, men ikke undervurder kildens betydning om det er skikkelig lydkvalitet du er ute etter. Siter >Min tralle< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davidvilla Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Har da kjøpt meg 2 10" Ground Zero Hydrogen basser, med portet bassworx kasse. Forsterker er 1200watt rms monoblokk fra cadence. Prøvespilte de i en kompis sin bil i går, og var ikke fornøyd. Bassen var for dyp og den lå etter selve beaten. Hva kan problemet være? Kan det være for lite strøm, i.o.m at det er et dårlig batteri i bilen ? Brukte heller ikke kondensator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Prøv å snu fasen på basshøgtalerene. kanskje det blir bedre. Dvs at du bytter om høgtalerledningene på forsterkeren. Da blir fasen snudd 180 grader. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davidvilla Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Prøv å snu fasen på basshøgtalerene.kanskje det blir bedre. Dvs at du bytter om høgtalerledningene på forsterkeren. Da blir fasen snudd 180 grader. Tror det er en bryter på forsterkeren som skifter fase. Skal se på det en annen dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianuno Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Vil derfor ha en sub uten så VELDIG dyp bass. Heller en som slår godt og spiller kjapt. Bare så til info, en 8" sub med 22mm xmax spiller ikke kjappere en en 18" med 22mm xmax. Om 8" bare har 11mm xmax så når den max utsving før 18" men jeg tørr vedde ræva mi på at du ikke hører forskjell:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Har da kjøpt meg 2 10" Ground Zero Hydrogen basser, med portet bassworx kasse. Forsterker er 1200watt rms monoblokk fra cadence. Prøvespilte de i en kompis sin bil i går, og var ikke fornøyd. Bassen var for dyp og den lå etter selve beaten. Hva kan problemet være? Kan det være for lite strøm, i.o.m at det er et dårlig batteri i bilen ? Brukte heller ikke kondensator. var det samme type bil som du skal bygge i? alle biler har forskjellig akkustikk og begynn "feilsøkingen" etter du har montert det i egen bil. etter det kan det være lurt å ta en titt på innstillinger på forsterker, der du skrur ned bass boost og gain. er disse stilt høyt opp vil du få en mer romlende og etterslepende basslyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Skulle akkurat til å poengtere det Stianuno har skrevet over. En 10" som spiller 50Hz, spiller like "kjapt" som en 18" som spiller 50Hz. De spiller begge 50Hz. Uansett om du vil det eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Har da kjøpt meg 2 10" Ground Zero Hydrogen basser, med portet bassworx kasse. Forsterker er 1200watt rms monoblokk fra cadence. Prøvespilte de i en kompis sin bil i går, og var ikke fornøyd. Bassen var for dyp og den lå etter selve beaten. Hva kan problemet være? Kan det være for lite strøm, i.o.m at det er et dårlig batteri i bilen ? Brukte heller ikke kondensator. Gjør som Toddleif skrev, kan være fasene som ikke er blitt koblet riktig. Om du har EQ på spilleren din, så kan du stille ned de laveste bassfrekvensene om du synes det er for mye. Dette kommer ann på hva slags bil basskassen er satt i, vinkling og innstillinger. Er som regel slik at man ikke bare kan stå i døra til butikken, sikte, og kaste anlegget inn i bilen. Mer som skal til for å få bra lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Når vi er inne på dette med faser kan det være lurt å prøve og skifte + og - på ene subben for det kan hende at dette er blitt feil og da spiller subbene mot hverandre og du får teoretisk en utslokking av lyden. Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davidvilla Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Subbene har 2x2 ohms spoler. Koblet fra pluss til minus på begge subene. Og pluss fra suben til pluss på forsterkeren, og minus fra suben til minus på forsterkeren. Prøvde å justere mange instillinger på spilleren og på forsterkeren uten lykke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg