Clubman 10 Report post Posted February 3, 2010 Hei. Jeg er ny innen Mini, så jeg trenger noen råd. Bilen jeg har kjøpt meg er en 2010 ClubmanS, den var jeg og hentet på mandag. Det jeg lurer på er hva jeg må gjøre, for å få effekten til John Cooper Works`en. Har vel 170hk i dag, men ønsker å få de 210hk og noe mere Nm som Worksen har. Hva kan gjøres med torque steer effekten, som er på bilen i dag? Hilsen Henrik. Quote Share this post Link to post Share on other sites
viden 10 Report post Posted February 3, 2010 Har aldri kjørt en Clubman, men jeg må si at torque steeringa er verst på sporete veier. Er egentlig ikke spesielt plaget av det til daglig. Har du LSD på bilen din? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Clubman 10 Report post Posted February 3, 2010 Ja, jeg har utvidet Clubman S pakke, så den kom med LSD diff. Det er værst mellom 3-4000 O/min, etter det så forsvinner torque steeringen. Har sikkert noe å si at det sitter punkteringsfrie vinterdekk på bilen, kansje dette blir bedre til sommeren. Hvem i Norge er gode på Mini? tuning osv Quote Share this post Link to post Share on other sites
viden 10 Report post Posted February 4, 2010 Godt spm, det skulle man visst. Er vel såpass få MINIer i Norge at det er få som har spesialisert seg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Clubman 10 Report post Posted February 5, 2010 Har du handlet fra det store utland Viden?, om så hvem brukte du. Kansje like greit å ta kontakt med Works? Quote Share this post Link to post Share on other sites
viden 10 Report post Posted February 5, 2010 Jeg handlet med BBR på min gamle Cooper S. Men det var chiptrimming av en kompressormatet motor. Vet ikke hvordan de er på den nye motoren. http://www.morego.co.uk/bbr-gti/home.php Når det er sagt, så er det ikke noe problem å ta inn Cooper Works kit via norske forhandlere. Kjenner flere som har gjort det. Quote Share this post Link to post Share on other sites