Gå til innhold

Senkesett spørsmål

Ranger emnet


Jan Einar

Anbefalte innlegg

Hvis det passer, må vel bilene være i slekt, noe jeg ikke vet noe om, og da skal det vel være lettere å få det godkjent. Er vel bare å ta kontakt med BT/Statens Vegvesen.

 

Mulig det er lettere å få godkjent hvis du sier at du har montert, istedenfor å spørre om du kan få lov. Vet desverre lite om hvordan det fungerer, men dui får ha lykke til:) Sikkert noen andre her inne som vet bedre:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert jeg sier det som er riktig. Men har hørt at senkesett dimmensjoneres etter tyngden på bilen. Du kan nok ikke bruke en annen type bils senkesett. Hvorfor vurderer du den løsninga?

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha et senkesett som er godkjent for din bil. Stort sett så har du ulike fjærer til ulike motorstørrelser og drivverk på samme modell, så du får ihvertfall ikke godkjent fjærer fra en annen bil på en Opelen. Fjærene er merket med et nr og dette skal være likt i TUV papirene, om ikke så får du ikke godkjent.

 

Senkefjærer koster jo en slikk og ingenting for tiden, 500-1000,-, så er lite å vurdere på å kjøpe TUV godkjente til akkurat din modell...

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil har du? Garantert noen som har senket før deg! Du får iallefall ikke godkjent med en annens bil fjærer, men nå er det ikke alle som godkjenner dette og heller plukker det av igjen ved mangellapp/eu-kontroll. Er jo tross alt ikke en større jobb enn at du gjør det på en ettermiddag.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Kortsluttning i hodet mitt ser jeg;) Tenkte på Opelen:P Piazzaen er nok litt for spesiell til å finne fjærer til ja, men er som sagt ikke mulig å få godkjent fjærer i vognkortet om dem ikke har TUV godkjenning til bilen dem sitter på. Det jeg ville gjort er å montere noen som passer og ikke bry seg om å godkjenne det. Når tiden for eu-kontroll kommer bytter du over til orginale fjærer.

 

Om fargen er skrikende kan du legge et lag med svart karosseribeskyttelse/lakk som tåler bevegelse på dem og politiet vil ikke kunne se forskjell ved en evt vegkontroll, og du kan kjøre hjem uten mangellapp. Gjorde dette selv på Astraen i sin tid og funket finfint til eu-kontrollen kom og en litt pirkete kontrollør påpekte at bilen var litt for lav:P

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Kortsluttning i hodet mitt ser jeg;) Tenkte på Opelen:P Piazzaen er nok litt for spesiell til å finne fjærer til ja, men er som sagt ikke mulig å få godkjent fjærer i vognkortet om dem ikke har TUV godkjenning til bilen dem sitter på. Det jeg ville gjort er å montere noen som passer og ikke bry seg om å godkjenne det. Når tiden for eu-kontroll kommer bytter du over til orginale fjærer.

 

Om fargen er skrikende kan du legge et lag med svart karosseribeskyttelse/lakk som tåler bevegelse på dem og politiet vil ikke kunne se forskjell ved en evt vegkontroll, og du kan kjøre hjem uten mangellapp. Gjorde dette selv på Astraen i sin tid og funket finfint til eu-kontrollen kom og en litt pirkete kontrollør påpekte at bilen var litt for lav:P

 

Hehe, Ok... Dumt at det er så strengt da:( Jaja, takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok desverre så strengt, er ikke alltid du får godkjent fjærer som er TUV godkjent engang. Det skal være en minimumsbakkeklaring blant annet. Er bare tåpelig hvor vrange dem skal være på noe så simpelt som fjærbytte... Jalla-alternativ er å kappe eller varmesenke de orginale fjærene.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår