Lasse_GT Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 På b21a’n sitter det en pieburg 175 (stromberg) gasser Når motoren er varm så går motoren som den skal Men når den er kald fusker den å går ujevnt, og du må gi en del gass for at de skal gå frammover, og den kveler seg fort. Regner jo med at dette har noe med choke-mekanismen å gjøre.. Ja, noen som har vært borti det samme? hva kan dere anbefale å gjøre: rep-sett eller bytte gasseren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 mener jeg hørte at man skulle justere noen spjell på gasseren eller noe. De skulle være nesten helt lukket når du startet kaldt. Hadde det samme på min weber gasser, men plutselig funket den igjen :D Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Er noe lignende på min b20.. Den smeller litt i gassern når den er kald, og så fusker den litt når jeg gir full gass... Problemet her er at det er for lite demper olje i gasseren, den olja skal sørge for at stempelet går jevnt opp/ned, er det for lite olje vil dette stempelet "sprette" litt da kan den fuske og gå dårlig.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Januar 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Originally posted by Breisladdern Er noe lignende på min b20.. Den smeller litt i gassern når den er kald, og så fusker den litt når jeg gir full gass... Problemet her er at det er for lite demper olje i gasseren, den olja skal sørge for at stempelet går jevnt opp/ned, er det for lite olje vil dette stempelet "sprette" litt da kan den fuske og gå dårlig.. ikke no smellings her assa, min fusker på tomgang og oppover når den er kald men kan jo sjekke olja.. takk for tipse..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Kan nok hende at det er tid for å bytte membranen i forgasseren... den må byttes fra tid til annen, men koster ikke mer enn 100,- og er byttet på noen gode minutter. Bare å skru opp de fire skruene på toppen av forgasseren. Nål og sete pleier også å bli slitt med årene på disse forgasserne. Nåla er DYR fordi den er veldig spesiell! Den er en presisjonslaget del, og dermed blir gassern rar når denne blir slitt. Jeg har overhalt flere 175CD/CDUS forgassere og det er en veldig grei jobb. Forgasserrens-spray og en boks med "trykkluft" eller en kompressor er en fordel å ha. Regn med cirka 2000,- i deler(originale) og en kvelds arbeid for full overhaling. Overhalingen gjør du selv! Hvis overflodsventilen må byttes, så må du legge til 3-400,- for denne. CO-justering hos Volvo koster 500,- Altså vil en overhaling (hvis du gjør jobben selv) komme på cirka 2500,-. Du får kjøpt brukte forgassere billigere, men da har du ingen garanti for hvor lenge de fungerer. Med fullstendig overhaling så blir forgasseren god som ny og du er garantert at den vil fungere feilfritt i mange år! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Februar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Takk for bra svar Volvo-tore! blir nok skifting av membran i første omgang, gassær'n funker jo som svarte når motoren er varm, går reint og pent, veldig bra gass-respons osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 du.. jeg regner med du har utelukket andre ting? tennplugger, kabler, rotor, stift, fordelerlokk, kondensator? dette er også deler du bør bytte fra tid til annen! om du ikke er så ultra-nøye på om du har orginale deler, kan du kjøpe et kit på biltema for 169kr.. det har fordelerlokk, stift, rotor og kondensator, samt fire tennplugger. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 jada, alt det der har blitt bytta for ca. 3 måneder sia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 BCB har rep.sett til disse gasserene kjøte selv fra de, nål og sette var også med prisen husker jeg ikke, men det var ikke så dyrt Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 sjekk denne threaden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?threadid=27200 Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.