Gå til innhold

gasser problemer

Ranger emnet


Lasse_GT

Anbefalte innlegg

På b21a’n sitter det en pieburg 175 (stromberg) gasser

Når motoren er varm så går motoren som den skal

Men når den er kald fusker den å går ujevnt, og du må gi en del gass for at de skal gå frammover, og den kveler seg fort.

 

Regner jo med at dette har noe med choke-mekanismen å gjøre..

Ja, noen som har vært borti det samme?

 

hva kan dere anbefale å gjøre: rep-sett eller bytte gasseren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe lignende på min b20..

Den smeller litt i gassern når den er kald, og så fusker den litt når jeg gir full gass...

Problemet her er at det er for lite demper olje i gasseren, den olja skal sørge for at stempelet går jevnt opp/ned, er det for lite olje vil dette stempelet "sprette" litt da kan den fuske og gå dårlig..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Er noe lignende på min b20..

Den smeller litt i gassern når den er kald, og så fusker den litt når jeg gir full gass...

Problemet her er at det er for lite demper olje i gasseren, den olja skal sørge for at stempelet går jevnt opp/ned, er det for lite olje vil dette stempelet "sprette" litt da kan den fuske og gå dårlig..

 

ikke no smellings her assa, min fusker på tomgang og oppover når den er kald

men kan jo sjekke olja..

takk for tipse..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok hende at det er tid for å bytte membranen i forgasseren... den må byttes fra tid til annen, men koster ikke mer enn 100,- og er byttet på noen gode minutter. Bare å skru opp de fire skruene på toppen av forgasseren. Nål og sete pleier også å bli slitt med årene på disse forgasserne. Nåla er DYR fordi den er veldig spesiell! Den er en presisjonslaget del, og dermed blir gassern rar når denne blir slitt. Jeg har overhalt flere 175CD/CDUS forgassere og det er en veldig grei jobb. Forgasserrens-spray og en boks med "trykkluft" eller en kompressor er en fordel å ha. Regn med cirka 2000,- i deler(originale) og en kvelds arbeid for full overhaling. Overhalingen gjør du selv! Hvis overflodsventilen må byttes, så må du legge til 3-400,- for denne. CO-justering hos Volvo koster 500,-

 

Altså vil en overhaling (hvis du gjør jobben selv) komme på cirka 2500,-. Du får kjøpt brukte forgassere billigere, men da har du ingen garanti for hvor lenge de fungerer. Med fullstendig overhaling så blir forgasseren god som ny og du er garantert at den vil fungere feilfritt i mange år!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du..

jeg regner med du har utelukket andre ting?

tennplugger, kabler, rotor, stift, fordelerlokk, kondensator?

 

dette er også deler du bør bytte fra tid til annen!

om du ikke er så ultra-nøye på om du har orginale deler, kan du kjøpe et kit på biltema for 169kr.. det har fordelerlokk, stift, rotor og kondensator, samt fire tennplugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCB har rep.sett til disse gasserene kjøte selv fra de, nål og sette var også med prisen husker jeg ikke, men det var ikke så dyrt

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår