Gå til innhold

Forsterker innstillinger

Ranger emnet


espen118

Anbefalte innlegg

Level:

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg bass og forsterker.

 

Er en del "knapper"- all så skruer.

 

Har laget en liste nedenfor, hadde vært fint om noen kunne forklare meg hva som skjer hvis jeg skrur på dem (ikke be meg høre) vil vite hva det har og si for lyden.

 

Om noen kan gi meg en forklaring av hvilken betydning det har og si for bassen så hadde det vært fint:)

 

 

X-over

- bass eq

0db

 

Hpf

40-300hz

 

lpf

40-300hz

 

Bryter- X-over

Bryter- FULL/LPF/HPF

 

Bryter- Mode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-over er engelsk for CrossOver, altså Delefilter, og det vil du nok ha på. BassEq er en slags BassBoost som hever nivået på dypbassen, den må du nesten regulere dit du selv synes blir bra. Brukes dog med forsiktighet.

 

Hva heter forsterkeren din? Har du eventuelt et bilde av reguleringene? Knappe-oppsettet du beskriver virker ikke helt logisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-over er engelsk for CrossOver, altså Delefilter, og det vil du nok ha på. BassEq er en slags BassBoost som hever nivået på dypbassen, den må du nesten regulere dit du selv synes blir bra. Brukes dog med forsiktighet.

 

Hva heter forsterkeren din? Har du eventuelt et bilde av reguleringene? Knappe-oppsettet du beskriver virker ikke helt logisk. :)

 

Jeg har en Magnat Black Core Four (http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_34_50&products_id=13856)

 

Har ikke noe bilde nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo greit forklart i bruksanvisningen, og Xtremecar skal dessuten kunne hjelpe deg med dette. Hva svarte de når du spurte?

 

De sa de hadde stilt den inn, men jeg vil gjerne vite hva de forskjellige instillingene betyr.

 

De forklarte det for meg for en tid siden, men har glemt det. Fikk ikke med en bruksanvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår