Gå til innhold

Hvilket verksted skal man velge?


¤haz¤

Anbefalte innlegg

Min 1996 W202 C200 Sport runder straks 240.000 km og er dermed klar for et serviceintervall. Den har fulgt alle 17(!) servicer til nå.

 

Jeg Googlet Mercedes + verksted og kontaktet 3 ulike steder, BOS, Star Autoco og Jensens Bilservice og det eneste jeg ikke har fått svar fra er BOS (fikk fraværsassistenten til en fyr... proft)

 

Jeg sendte mail til alle med forespørsel om hvilken service de kunne tilby min bil og ga dem litt info om tidligere servicer etc.

 

Star Autoco svarte:

 

"Kan du sende meg registreringsnummeret på bilen din?

 

Dersom du bestiller service innen januar 2010 og utfører denne innen 15.mars 2010 får du 50% på service og alle servicetillegg.

 

Det er vanskelig å si hvilken service bilen din skal ha nå da jeg ikke har tilgang til historikken på bilen."

 

Virker lovende, men spørs jo hva bruttoprisen deres er på service selvsagt.. avventer svar på blant annet dette.

 

Jensens Bilservice svarte:

 

"Som spesialverksted for Mercedes, og med mekanikere som i gj.snitt har 22 års erfaring med Mercedes, så besitter vi stor kompetanse. (se våre hjemmesider for mer info)

 

Når det gjelder prisnivået, erfarer vi at vi ligger gjennomsnittlig ca. 35 % under BOS i pris. Star Autoco er jeg mer usikker på hvor ligger prismessig. Du må nesten bare sammenligne selv."

 

Virker også lovende, men igjen kommer det an på hvilken service jeg trenger samt og prisen jeg ender opp med. Såvidt jeg kunne se på hjemmesidene deres er følgende to aktuelle for min bil:

 

Hovedservice

(årgang 1994-1997) 3150,- Ca. 40 kontroll/målepunkter, deriblant full sjekk av hele bremseanlegget, alle ledd/stag i forstilling og bakstilling. Inkludere motorolje (Mobil 1 5W-40) og oljefilter. Servicepunktene dokumenteres med utskrift.

 

Vedlikeholdsservice

(årgang 1994-1997) 1900,- Ca 18 kontroll/målepunkter, deriblant sjekk av bremsevæske, kjølevæske, diverse funksjonskontroller. Inkluderer motorolje (Mobil 1 5W-40) og oljefilter. Servicepunktene dokumenteres med utskrift.

 

Hvor tar du din Mercedes når den trenger service? Er du opptatt av at den utføres på merkeverksted? Steder man bør styre unna? (Antar at blant annet SnapDrive vil dukke opp her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår