Gå til innhold

Noen spørsmål. ang. e39...

Ranger emnet


BMW1997

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt meg en 1997 BMW e39 for en stund siden.

Har fått mye positivt om dere som er inne på bilforumet her, så jeg har noen spørsmål om bilen min.

 

F.eks når du åpner en dør så viser det på instrumentpanelet at en dør er åpen har jeg sett på andre e39er, men på bilen min viser det ikke noe sånt. Hva kan problemet være? Kan det være sikringer? eller hva evt?

 

Oljenivået på instrumentpanelet er det 3 grønne streker igjen. Er det bare å etterfylle eller er det best å bytte olje og oljefilter? evt hva slags type olje er det best å bruke?

 

 

Takk for svar på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har en 97 modell så har du sikkert ikke den funksjonen at den viser hvilke dører som er åpne i displayet.

Det er det vertfall ikke på min 97 mod.

Tror dette først kommer på nyere årsmodeller.

 

De tre grønne strekene er ikke oljenivå, det er oljeservice intervall.

Først er det grønne streker, så gule og deretter røde.

 

Jeg bruker castrol edge sport 0W40 på min bmw 523.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja ok. Da trenger jeg ikke å stresse med det nå da? siden det er 3 grønne streker igjen? eller er det best å etterfylle tror du?

 

Også lurer jeg på hva den "rest" knappen er til egentlig? den funker når motoren ikke går.

 

Jeg ville sjekket service-heftet eller eventuelt gamle fakturaer på når det ble gjort noen service eller oljeskift.

For serviceindikatoren er jo lett å slette selv om du ikke har gjort en eneste service.

Andre du bør sjekke om det er mye som mangler. Det kan jo indikere høyt forbruk eller lekasjer om det mangler mye.

Men er det nogelunde greit med olje, så er det bare og etterfylle så lenge den olja som sitter i er byttet for ikke allverdens lenge siden.

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår