forgot10 Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 (endret) Har et lite problem med motoren.. Skiftet tempføler igår, dette gjelder altså 1.8liters monopoint injection-motoren (Som Quattro73 kalte det), men motoren klarer ikke å bli varm, under kjøring ligger den godt under 70 grader, men over de 3 siste strekene på termostaten. Og på tomgang blir motoren varm, men ALDRI 90 grader, den har makset ut på 85-87 grader.. Hva er galt egentlig? Skal jeg kanskje lufte systemet? Endret Januar 20, 2010 av forgot10concept Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 (endret) Dersom temperaturen synker i fart på flat mark og litt nedoverbakke, og stiger i motbakker og når bilen står stille, så er det termostaten som må skiftes. Sjekk også at ikke vifta går under normalt bruk. Den skal bare starte når det blir skikkelig varmt (over 90). Lufting er neppe problemet, men du kan jo ta av lokket mens motoren går seg varm og evt etterfylle kjløeveske for sikkerhets skyld -- Endret Januar 20, 2010 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 ok! Takk for tips. Tror tidligere eier nettopp har skiftet termostat.. Det lå en brukt en i bilen når jeg kjøpte den for en uke siden :) Men vanskelig å bytte det? Kan jeg gjøre det selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 ok! Takk for tips.Tror tidligere eier nettopp har skiftet termostat.. Det lå en brukt en i bilen når jeg kjøpte den for en uke siden :) Men vanskelig å bytte det? Kan jeg gjøre det selv? http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campingart/jettatech/coolingmaint/index.htm Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Jeg har det samme problemet! Etter å ha kjørt en liten stund kommer jeg max opp på 70grader. Men allikavel får jeg varme fra varmeapparatet etter en liten stund. Siter Subaru Forester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Takk for Guide... Tror jeg ikke rekker det før sverige-turen til helgen.. Men det er vell ikke farlig å kjøre slik..? Jeg får varme i varmeapparatet etter 3 min kjøring nå på vinteren, så det er vell ikke superfarlig antar jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Ikke farlig, men du vil få for lav motortemperatur i forhold til belastning, altså mer slitasje og høyere bensinforbruk. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Takker for svar :) Skal få gjort dette når det lar seg gjøre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivertt Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Når dere bytter termostat så pass på å legge på en ny pakning øverst. Termostaten sitter lavt nede i omløpet og hvis det da lekker litt vil du slite med gjennomstrømning på rett måte og driftstemperaturen synker.hadde samme problemet selv, men retta seg når jeg la på ny pakning.Ikke bruk den gamle:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.