Gå til innhold

Svessas Caddy mk1

Ranger emnet


Svessa

Anbefalte innlegg

Etter intens leting og titting på nett og diverse biler rundt om, fant jeg endelig ett eksemplar som er i forholdsvis god stand tatt alder i betraktning.

 

Bilen er en sein 84-modell med 208 000 på teller'n.

I forhold til andre biler jeg har sett på, er det her for det meste overfladisk rust, og ikke gravrust.

Kanaler, dører, hjulbuer er hele og fine. Det er hull der hvor jekkefestene foran skulle vært, men det har ikke spredd seg mer enn at jeg kan felle inn en platebit:)

 

Planene er mange, men tar det litt som det kommer.

Justerbart senkesett og "dassrullfelger" er i hvertfall sikkert!

Ett alright stereoanlegg og aluminiumsplan er også innen rekkevidde..

 

 

 

Her er noen bilder. Kommer fler!

DSC00612.jpg

DSC00613.jpg

DSC00614.jpg

DSC00615.jpg

DSC00616.jpg

DSC00617.jpg

-95 MB E220

-84 VW Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk lånt meg garasje og holdt på i to dager med å kappe og sveise etter beste evne med den kompetansen jeg har og det utstyret jeg hadde til rådighet.

 

Har også senket bilen med justerbare coilovere fra TA-Tecnix.

Bakakselen er flippa, men jeg har ikke fått senket den mer bak enda. Det er noen uoverenstemmelser med delene fra TA-tecnix settet og bakakselen min. Derfor er den ikke lavere bak.

 

Ligger litt bilder om hverandre her...

 

DSC00843.jpg

DSC00851.jpg

DSC00842.jpg

DSC00844.jpg

DSC00848.jpg

DSC00850.jpg

DSC00846.jpg

DSC00870.jpg

DSC01718.jpg

DSC01719.jpg

DSC00868.jpg

DSC01721.jpg

DSC01717.jpg

DSC01720.jpg

DSC00869.jpg

-95 MB E220

-84 VW Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me like!:D Har ønska meg en sånn siden jeg var liten pjokk, og gikk å sikla på fatterns gamle Caddy, uheldigvis rusta den opp før jeg ble gammel nok til å ta over bilen:/

 

Ser bra ut dette. Hvor fikk du tak i "øyelokka"? Hjemmelaget eller? Fant en side for noen år siden om en som bygde om bakhjulsfestene, slik at den ble lavere. Mulig det var her på Bilforumet og, husker ikke.

 

Kort sagt laget han ei plate som han sveisa fast ytre del av akslingen lenger opp på. Litt vanskelig å forklare men..

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår