Gå til innhold

Nico's "nye" galant


NoHero

Anbefalte innlegg

Tiden kom for å finne seg en annen bil med mindre feil og mindre frykt for at noe skulle skje hver gang jeg var ute og kjørte. Så jeg dro opp til Valdres for 4mnd ca og byttet inn mitt gammle glis mot et nytt glis. Valget endte på en 2001 mod. galant avance. Automat og triptronic(?). Gjorde ikke noe annet enn å smile på vei hjem fra Valdres. Er storfornøyd med bilen, og jeg har selvsagt litt planer for den. Men det kommer med tiden, denne bilen skal nytes!

 

Litt bilder er vel ikke å forakte?

 

Gikk fra denne:

http://i72.photobucket.com/albums/i197/Nico_bilder/P6220062.jpg

 

Til denne:

http://i72.photobucket.com/albums/i197/Nico_bilder/P9280047.jpg

 

Felgene ligger klare til våren, måtte teste de på jobben:

http://i72.photobucket.com/albums/i197/Nico_bilder/10969_353904230570_583660570_100010.jpg

 

Ellers så har jeg byttet skiver, klosser, fjærer og dempere foran. Senk står på lista, men slem som jeg er tok jeg diverse ting på garantien:Devil:

 

Hengerfeste har måtte bøte med livet, men har pusset den ned og lakket den i svart. Kjekk å ha. Og skrifta bak er tatt bort.

 

Updates kommer nok etterhvert:titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, grattis!

 

Bra du har automat, den er stort sett bedre enn de manuelle kassene i disse. Og avancen er ekstra fin :)

 

Thanks! :D

 

Ja har ikke hørt så mye bra om manuell-kassene i disse. Dessuten så passet automat meg ypperlig! Å stå i kø er plutselig blitt en fryd nå... Merkelig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat er digg, og jeg har det heldigvis på merca også :D

 

Det er helt konge! Eneste sure med den er at suppa forsvinner litt for fort.. Kickdown er gøy, men prøver å begrense meg. Har vært vandt til 1.6 golf jeg :p

 

Neste helg skal jeg til hemsedal, så da får jeg testa bilen skikkelig på vinterføre. Kan bli gøy. Lønninga er rett rundt hjørnet, og da skal peisveden inni bilen få ny overflate. Piano-sort. Tror det kan bli lekkert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt konge! Eneste sure med den er at suppa forsvinner litt for fort.. Kickdown er gøy, men prøver å begrense meg. Har vært vandt til 1.6 golf jeg :p

 

Neste helg skal jeg til hemsedal, så da får jeg testa bilen skikkelig på vinterføre. Kan bli gøy. Lønninga er rett rundt hjørnet, og da skal peisveden inni bilen få ny overflate. Piano-sort. Tror det kan bli lekkert! :D

 

Bensinforbruket går fort oppover ja, men det går an å begrense hvis man kjører fornuftig. Når man ikke har manuelt gir, er gasspedalen det eneste som styrer forbruket, så hvis man roer ned litt blir det moderat forbruk :) Men det er moro å dra på da :D

 

Galantene er veldig gode på vinterføre, men det kan lønne seg å låse bilen i et gir under visse forhold, så slipper du giring i hytt og pine. Men det går stort sett bra :)

Og kost på deg et oljeskift på automatkassa etterhvert, så unngår du kanskje problemer i framtiden.

 

Treverk er noe dritt, det er merca også infisert med. Det er en fin tråd i annet bilrelatert som omhandler carbonlook-folie. Verdt en titt!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt updeit.

 

Fikk litt tid overs på jobb i dag, så jeg fikk balansert alle 4 hjula og demontert bremser. Pusset ned kloa og la på kobberpasta. Så nå sitter ikke klossene fast lenger, og jeg ble kvitt ristinga i rattet og pedalen når jeg bremset. Digg! Bilen fikk seg en velfortjent vask i går. Synes egentlig det er skikkelig gøy med møkkete bil, men klarte ikke å holde meg lenger:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen Galant!

Rart med det, jeg syns og det er artig med mest møkkete bil (på denne tiden av året) Hehe.

Vil bilen bli senket til våren/sommeren? Det gjør susen på en Avance som ellers er veldig pen.

 

Har planer om senk ja. Senkefjærer og dempere. Man får jo tak i coilovers, men de er jo selvsagt uten tüv! Så jeg ender nok opp med et sett på 45/30. Får satse på at det blir bra sammen med felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei og hå... Titter innom med en liten updeit, på en måte

Skivene og klossene har blitt byttet IGJEN siden sist. Kast i skivene igjen! Det gikk heldigvis på garantien på delene. Hjullager h.f har også blitt byttet. Så nå er lanten tilbake i go'form igjen.

 

Hjullagerbytte:

27216_10150162737345571_583660570_1.jpg

 

Sommerfelga har kommet på. Fikk tak i bolter og senterringer forrige uke og fikk balansert de i dag.

26025_10150175978540571_583660570_1.jpg

 

Blir ikke no senk denne sommer'n siden jeg skal til Tyrkia i Juli. Får heller leve med "høyhuset" mitt og komme sterkere tilbake neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Lenge siden jeg har vært innom her tydeligvis. Litt har da skjedd siden sist..

 

Vinterfelga har fått seg et par strøk med lakk:

66282_142211179158639_100001092738926_226494_4065798_n.jpg

 

Det har også "peisveden" i midtkonsollen:

168816_164220396957717_100001092738926_344537_2186205_n.jpg

 

Har gjort det selv og ble skikkelig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår