haraldrex Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Hei. Har en Toyota mr2, 1991 modell, 2,0 gti. Fikk nylig et problem då den plutselig ikkje ville gå i gir. Har merket en stund at den har laget litt lyd idet eg setter den i andre gir, og her om dagen skjedde dette nok en gang, bare at etter det skjedde den gangen ville den ikkje gå i gir på noen av girene. Det merkelige er at bilen går i gir når motoren er av, men ikkje når den er på. Noen som vet ka som kan være problemet? Dagen før klarte eg å sette på brekket når eg sku parkere, som då selvfølgelig var frøse fast. Når eg skulle kjøre hjem seinere på dagen hang bremsene, og fordi eg ikkje fikk stoppet med det samme (kjørte gjennom en tunnel) ble det veldig varmt baki der. Vet ikkje om dette evt. kan ha ført til at eg har svidd noe, eller slete clutchen m.a. Hele clutchen ble byttet for noen måneder siden. Setter pris på raskt svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Har du forsøkt å starte bilen i gear med clutchen inne? Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Høres ut som clutchen ikke løser ut ja. Jeg ville tatt bilen til de som skiftet clutchen og reklamert. (høres ikke ut som om du gjorde det selv). Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haraldrex Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Dealen er at clutchen ble byttet av forrige eier rett før kjøpet, etter mitt ønske. Ringte til jæger i bergen, og litt andre verksted og hørte ka de ville ha for å skifte clutch og det ble litt for dyrt (rundt en 13-14000,-). Så då spørs det vel om forrige eier vil ta på seg noe av ansvaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haraldrex Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Nei, har ikkje prøvd å starte den i gir med clutchen inne. Burde eg det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Nei, har ikkje prøvd å starte den i gir med clutchen inne. Burde eg det? Hvis du setter bilen i gir og vrir på starteren så vil du få svar på om clutchen ikke løser ut. Dvs hvis clutchen ikke løser ut så vil bilen gå fremover selv med clutchen inne. NB! Husk at du kan risikere at bilen virkelig går fremover selv om du har clutchen inne, så skru av tenningen med en gang i så fall. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 HAHA!:titties: Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haraldrex Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Fant ut av problemet! Var lite bremsevæske, så var igrunn bare å fylle på. Eneste problemet er å finne lufteskruen, som eg nok må under bilen for å finne.. Finner vel ut av det :D shut it Haakon ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Tja, det er vel helst en grunn til at det var for lite bremsevæske? Du kan jo prøve å lufte en gang og se om nivået holder seg stabilt. Ellers har jeg opplevd at slavesylinderen begynte å lekke etter clutchbytte, dette pga sylinderen fikk et annet arbeidsområde med ny clutch, og i det området i sylinderen var det avleiringer som tok livet av pakningen ganske kjapt. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haraldrex Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Ja, det eg også har lurt på. Ka som må gjøres om det skulle være problemet då? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 da bytter du bare slavesylinderen koster 2-300,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haraldrex Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 No har eg fått bilen parkert i garasje med grav, og ser under at simmeringen er ødelagt og lekker girolje. Så denne kjøpte eg ny, og må få montert. Tømte og av giroljen, for regnet med at det då gjerne var lite igjen, men det var det ikkje.. Var sikkert rundt en 2 liter, med normal farge og konsistens. Luftet også clutchen, som eg trodde ville hjelpe på problemet eg har i utgangspunktet (bilen går ikkje i gir når motoren går). Så etter mer feilsøking, har eg komt fram til at det gjerne er trustlageret som er gåent. Noen som har noen innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.