framad Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hei. Har problemer med ABS på en 1991 Audi 100 Quattro 2,3, type 44, NF-motor, km.std: 410500. Når jeg starter motoren lyser det ikke i ABS-lampa, når jeg begynner å kjøre lyser det heller ikke i lampa. Men, når det er gått ca 20-30 sekunder (under kjøring) tennes ABS-lampa. Da fungerer selvsagt ikke ABS`en heller. Hvis jeg vrir av tenningen, i fart, og vrir den på igjen går det ca 20-30 sekunder igjen før ABS-lampa tennes. Det lyser også i den røde bremsefeil lampa ("bomba"?) hele tiden. Spiller den noen rolle for ABS? Denne modellen har også en bryter for å slå av/på ABS, men det skjer ingenting når jeg betjener denne. (heller ikke rett etter at jeg starter motoren, når det ikke lyser i lampa). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 ABS sensor... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiurquattro Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Sikkert en ABS-sensor som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
framad Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Takk for rask respons. Tror kanskje det er noe med sensorene ja, noen som vet hvor mange ohm det skal være på ABS-sensorene? Og, hvor ligger kontaktene til bakhjulene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Jeg óg har en ABS-lampe som lyser...den lyser hele tiden. ABS-en fungerer, men det fungerer ikke å slå den av med knappen. Noen som har peiling? Batteri lampa lyser også konstant, selv om den lader. Er dette bare lampene? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg