jimmen Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 (endret) Hei! Er som tittel, hvordan kobler man opp dette? Gjelder Saab 9000 2.3turbo. B234L motor for å være nøyaktig. tenker på denne http://ksr.as/product_info.php?cPath=505_28&products_id=478 Ser det går en slange fra innsug til toppen så fra toppen og ned til turbo.. Grunn for at det skal monteres er for at det skal vist være elendig lufting standard på disse også har jeg rett og slett aldri gjort noe med catchtank før.! Mvh Jim R Endret Januar 16, 2010 av jimmen Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Hei! Er som tittel, hvordan kobler man opp dette? Gjelder Saab 9000 2.3turbo. B234L motor for å være nøyaktig. tenker på denne http://ksr.as/product_info.php?cPath=505_28&products_id=478 Ser det går en slange fra innsug til toppen så fra toppen og ned til turbo.. Grunn for at det skal monteres er for at det skal vist være elendig lufting standard på disse også har jeg rett og slett aldri gjort noe med catchtank før.! Mvh Jim R Veivhusventilasjonen blir neppe særlig bedre med med denne løsningen. Dessuten pådrar du deg et vedlikeholdsproblem. Tanken må tømmes med ujevne mellomrom. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Veivhusventilasjonen blir neppe særlig bedre med med denne løsningen. Dessuten pådrar du deg et vedlikeholdsproblem. Tanken må tømmes med ujevne mellomrom. Ok, men å tømme tanken kan da umulig være noe problem.. Men, hva anbefales for bedre veivhus ventilasjon da? Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Ok, men å tømme tanken kan da umulig være noe problem..Men, hva anbefales for bedre veivhus ventilasjon da? Å måtte stikke hue nedi motoren på en moderne bruksbil for å tømme en dustete oljetank er noe du ganske fort blir lei. En fornuftig konstruksjon har en retur for olje tilbake til veivhuset. Saab har hatt store problemer med sin veivhusventilasjon i nyere tid, men det har liten hensikt å bytte ut noe dårlig med noe enda verre. Jeg vet ikke om din modell er en av de som har dårlig konstruert veivhusventilasjon, men et godt system har tilbakeføring av selve veivhusgassene til forbrenningen via innsuget samt før turbo og retur av olja som følger med opp, til veivhus/bunnpanne. For å skille ut olja fra gassene benyttes en oljeseparator. I tillegg benyttes strupninger for å gi et passe undertrykk (ikke for lite, ikke for stort) og enveisventiler for å hindre turbotrykk i veivhuset. Dette er forklart godt i bøttevis av andre tråder her på forumet, så ta en titt på disse. Trolig er det lureste du kan gjøre å bytte til en forbedret utgave av det originale. Saab utviklet forbedrede systemer som det kan være smart å ta en titt på. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.