Gå til innhold

Opel omega b som førstebil

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Har vurdert å kjøpe meg en omega b 2.0 sedan som førstebil. Noen som har erfaring med disse bilene? Tenker da på kjente feil, forsikring osv. Hva bør jeg se etter under evt kjøp? Den skal stå på meg så jeg kan tjene opp bonus helt i fra starten. Har ikke tenkt å gi noe særlig over 40k.

 

Ser at det er mange av disse bilene som ligger ute som har gått ganske langt regner med at det er et godt tegn. Takker for svar :pray

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ligg unna v6`ene med mindre du vil ha store kostnader når den må på verksted:D

Har selv vært med å bytte v6 motor på en omega på verksted så jeg vet hvor inn i h... trangt det er. Tror at det holder med 136 hester i starten så får jeg heller velge noe litt kratigere når jeg får opp bonusen og blir ferdig med lærlingtia.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omega b sedan er en veldig bra førstebil, har hatt min i 5 månder nå og er kjempe fornøyd. det du kan se etter ved evt kjøp er om det er rust i bakdørene.

Det skal jeg se etter ^^

Står forsikringa på deg selv og hvor mye må du betale?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper en 10-12 i året på 136 hestern vist du ikke har så mye bonus... men jeg anbefaler deg og sette forsikringen i ditt navn... bare tull og vente med det!!

 

sjekk rust i dører og skjermer! standard plass på disse! og si ifra om du trenger deler:D:D

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper en 10-12 i året på 136 hestern vist du ikke har så mye bonus... men jeg anbefaler deg og sette forsikringen i ditt navn... bare tull og vente med det!!

 

sjekk rust i dører og skjermer! standard plass på disse! og si ifra om du trenger deler:D:D

Har tenkt å begynne å spare bonus med en gang. Selv om det er rådyrt i begynnelsen så lønner deg seg senere.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper en 10-12 i året på 136 hestern vist du ikke har så mye bonus... men jeg anbefaler deg og sette forsikringen i ditt navn... bare tull og vente med det!!

 

Har selv en 2,5 V6 stv, første bilen min, er ingen håpløs motor dette, mange biler med mye trangere rom.

 

Denne forsikringa står på meg, med 30.000km i året, delkasko og kommer på meg på drøyt 13.000 i året.

Omega er billig bil å forsikre, hvertfall i oslo området, da de ikke er så vanlige ungdomsbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 2,5 V6 stv, første bilen min, er ingen håpløs motor dette, mange biler med mye trangere rom.

 

Denne forsikringa står på meg, med 30.000km i året, delkasko og kommer på meg på drøyt 13.000 i året.

Omega er billig bil å forsikre, hvertfall i oslo området, da de ikke er så vanlige ungdomsbiler.

 

13 tusen i året billig? Da kan du jo kjøre bilen på huggern etter 2-3år for da har du egentlig betalt hele bilen bare i forsikring. Lønner seg vel egentlig ikke da :p

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 tusen i året billig? Da kan du jo kjøre bilen på huggern etter 2-3år for da har du egentlig betalt hele bilen bare i forsikring. Lønner seg vel egentlig ikke da :p

 

Vet jo hvordan avgiftshelvete i Norge er. 30.000 km i året er ganske mye også er det jo en v6-er med en del krefter. I Norge så er det som går litt bra og har krefter forbudt eller ekstremt avgiftsbelagt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo hvordan avgiftshelvete i Norge er. 30.000 km i året er ganske mye også er det jo en v6-er med en del krefter. I Norge så er det som går litt bra og har krefter forbudt eller ekstremt avgiftsbelagt.

 

Nå har du forvillet deg et sted laaangt ute på viddene er jeg redd :)

 

Avgiftshelvetet Norge har ingenting med høye kostnader mht bilhold når vi snakker en 14-15år gammel bil. Den kan ha så mye motor den bare vil, staten plager deg bare når du kjøper motorsterk bil ny eller importerer.

 

 

Det at forsikringen er dyr kan en ikke klandre staten for, det kan vi klandre alle teite 18-åringer, 90-åringer, kjerringer, teitinger, ulykkesfugler og svindlere for..

 

Det eneste du betaler staten Norge når du handler bil er omreg og evt årsavgift. :titties:

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår