opelduude Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Har vurdert å kjøpe meg en omega b 2.0 sedan som førstebil. Noen som har erfaring med disse bilene? Tenker da på kjente feil, forsikring osv. Hva bør jeg se etter under evt kjøp? Den skal stå på meg så jeg kan tjene opp bonus helt i fra starten. Har ikke tenkt å gi noe særlig over 40k. Ser at det er mange av disse bilene som ligger ute som har gått ganske langt regner med at det er et godt tegn. Takker for svar :pray Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenni23 Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Har ikke noe erfaring med omega, men jeg kjøpte opel kadett sedan som første bil. Har hatt den nå i over 2 år og går fremdeles som en kule! Opel er fin bil det<3 hehe, lykke til! Siter Opel Kadett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zr900turbo Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 omega b sedan er en veldig bra førstebil, har hatt min i 5 månder nå og er kjempe fornøyd. det du kan se etter ved evt kjøp er om det er rust i bakdørene. Siter Opel Omega B2 c20let @ gt2871 phase 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 men ligg unna v6`ene med mindre du vil ha store kostnader når den må på verksted:D Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 men ligg unna v6`ene med mindre du vil ha store kostnader når den må på verksted:D Har selv vært med å bytte v6 motor på en omega på verksted så jeg vet hvor inn i h... trangt det er. Tror at det holder med 136 hester i starten så får jeg heller velge noe litt kratigere når jeg får opp bonusen og blir ferdig med lærlingtia. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 omega b sedan er en veldig bra førstebil, har hatt min i 5 månder nå og er kjempe fornøyd. det du kan se etter ved evt kjøp er om det er rust i bakdørene. Det skal jeg se etter ^^ Står forsikringa på deg selv og hvor mye må du betale? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zr900turbo Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Det skal jeg se etter ^^Står forsikringa på deg selv og hvor mye må du betale? Forsikringen står på min mor, vet ikke hvor mye den er på desverre Siter Opel Omega B2 c20let @ gt2871 phase 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 tipper en 10-12 i året på 136 hestern vist du ikke har så mye bonus... men jeg anbefaler deg og sette forsikringen i ditt navn... bare tull og vente med det!! sjekk rust i dører og skjermer! standard plass på disse! og si ifra om du trenger deler:D:D Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Sjekk rust i dører, forskjermer og ikke minst bakskjermer. De ruster fra innsiden og ut. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 tipper en 10-12 i året på 136 hestern vist du ikke har så mye bonus... men jeg anbefaler deg og sette forsikringen i ditt navn... bare tull og vente med det!! sjekk rust i dører og skjermer! standard plass på disse! og si ifra om du trenger deler:D:D Har tenkt å begynne å spare bonus med en gang. Selv om det er rådyrt i begynnelsen så lønner deg seg senere. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Sjekk rust i dører, forskjermer og ikke minst bakskjermer. De ruster fra innsiden og ut. Jepp, kommer til å gå over en evt bil jeg skal kjøpe grundig. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 tipper en 10-12 i året på 136 hestern vist du ikke har så mye bonus... men jeg anbefaler deg og sette forsikringen i ditt navn... bare tull og vente med det!! Har selv en 2,5 V6 stv, første bilen min, er ingen håpløs motor dette, mange biler med mye trangere rom. Denne forsikringa står på meg, med 30.000km i året, delkasko og kommer på meg på drøyt 13.000 i året. Omega er billig bil å forsikre, hvertfall i oslo området, da de ikke er så vanlige ungdomsbiler. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Har selv en 2,5 V6 stv, første bilen min, er ingen håpløs motor dette, mange biler med mye trangere rom. Denne forsikringa står på meg, med 30.000km i året, delkasko og kommer på meg på drøyt 13.000 i året. Omega er billig bil å forsikre, hvertfall i oslo området, da de ikke er så vanlige ungdomsbiler. 13 tusen i året billig? Da kan du jo kjøre bilen på huggern etter 2-3år for da har du egentlig betalt hele bilen bare i forsikring. Lønner seg vel egentlig ikke da :p Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 13 tusen i året billig? Da kan du jo kjøre bilen på huggern etter 2-3år for da har du egentlig betalt hele bilen bare i forsikring. Lønner seg vel egentlig ikke da :p Vet jo hvordan avgiftshelvete i Norge er. 30.000 km i året er ganske mye også er det jo en v6-er med en del krefter. I Norge så er det som går litt bra og har krefter forbudt eller ekstremt avgiftsbelagt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 (endret) Vet jo hvordan avgiftshelvete i Norge er. 30.000 km i året er ganske mye også er det jo en v6-er med en del krefter. I Norge så er det som går litt bra og har krefter forbudt eller ekstremt avgiftsbelagt. Nå har du forvillet deg et sted laaangt ute på viddene er jeg redd :) Avgiftshelvetet Norge har ingenting med høye kostnader mht bilhold når vi snakker en 14-15år gammel bil. Den kan ha så mye motor den bare vil, staten plager deg bare når du kjøper motorsterk bil ny eller importerer. Det at forsikringen er dyr kan en ikke klandre staten for, det kan vi klandre alle teite 18-åringer, 90-åringer, kjerringer, teitinger, ulykkesfugler og svindlere for.. Det eneste du betaler staten Norge når du handler bil er omreg og evt årsavgift. :titties: Endret Januar 16, 2010 av Nytern Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg