Gå til innhold

Migrene, slippe militæret

Ranger emnet


dynaBel

Anbefalte innlegg

Godkveld.

Har en kompis som er dratt til madla idag og første dag i inrykks uka er i morgen.

Han har med seg papirer på at han har migrene. resepter og kviteringer på rød trekant medikamenter har han og med. samt lege erklering med anbefaling til og slipp unna FGTJ.

Slipper han med engang og får reise hjem med engang eller må han være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var bare på sesjon ;) var kanskje litt dumt skrevet.

om han tar kontakt med legen der så fort som mulig, suttrer og i tilleg sier at han tviler på at han klarer å fullføre så mye som rekrutten blir han nok sendt hjem på direkten. forsvaret er som darwins teori, kun for de sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen skal du i forsvaret? har du sett alle de tullingasom er der? er jo landets største barnehage. og ikke kom det noe godt ut av noen.

 

jeg personlig skal ikke daue for hverken MITT eller DITT land.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg personlig ser ikke vitsen i det!

 

løpe idiot rundt i skau og mark og adlyde en drittunge som garanter er 5 år yngre enn deg og tror han har noe å stille opp med.

 

i tilleg bortkasta 1 år uten sin egen fritid, private hobbyer og tjene penger.

glem det! forsvaret har ingenting nyttig for min del å komme med og da er det helt bortkasta for min del har ingenting med å takle det eller ikke.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært inne. må være det beste året jeg har hatt, men kunne godt klart meg uten. dårlig råd, 4000 kr i mnd. dompa dama pga forcen, så jg mista endel når jeg var inne.

litt kjipt og tenke på aalle de hundre tusene jeg gikk glipp av.

og det er nok derfor kompisen min skal hjem, og dama hans då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg personlig ser ikke vitsen i det!

 

løpe idiot rundt i skau og mark og adlyde en drittunge som garanter er 5 år yngre enn deg og tror han har noe å stille opp med.

 

i tilleg bortkasta 1 år uten sin egen fritid, private hobbyer og tjene penger.

glem det! forsvaret har ingenting nyttig for min del å komme med og da er det helt bortkasta for min del har ingenting med å takle det eller ikke.

 

Det hjelper litt å se en nytteverdi i dette oppholdet selvsagt. Nå er jeg noe farget av å ha vært i firmaet i over 20 år, men jeg ville ikke byttet arbeidsgiver på tørre møkka. Selv om jeg trolig kunne doblet årslønna et annet sted.

 

Førstegangstjenesten har mye godt ved seg og de aller fleste som har fått lov til å gjennomføre den husker dette året med smil om munnen, resten av livet. Og trolig er de ganske stolte. Andre oppnår denne stolthetsfølelsen ved å bløffe eller sutre seg unna, men det får være opp til den enkelte.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper litt å se en nytteverdi i dette oppholdet selvsagt. Nå er jeg noe farget av å ha vært i firmaet i over 20 år, men jeg ville ikke byttet arbeidsgiver på tørre møkka. Selv om jeg trolig kunne doblet årslønna et annet sted.

 

Førstegangstjenesten har mye godt ved seg og de aller fleste som har fått lov til å gjennomføre den husker dette året med smil om munnen, resten av livet. Og trolig er de ganske stolte. Andre oppnår denne stolthetsfølelsen ved å bløffe eller sutre seg unna, men det får være opp til den enkelte.

 

Du er nok mere en farget av oppholdet i grønne klær :)

Militæret som det er pr i dag er bare tull egentlig. Nedleggelser etc. Vi har vel bare nok personell til å forsvare Oslo sentrum for mulige fiender.

resten er åpent for alle...

Ikke alle syns det er fett og skyte og krige.

Make love not war mann ;)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle gjerne gått inn jeg, for all del ikke tro at jeg ikke har en ansvars følelse ovenfor landet mitt. du lærer jo også om deg på selv på en annen måte enn ellers i forsvaret. og det syns jeg at jeg går glipp av. men når jeg ikke fikk inn pga medisinske grunner som bla. hørsel og andre medisinske grunner så er den avgjørelsen endelig. da er gjør jeg ikke noe mer med det. når helsa er så dårlig at de ikke vil ha meg så er det nok til det beste for alle. at jeg sier som jeg sier til han over her er fordi kompisen hans ikke føler han tåler situasjonen. jeg vil gjerne hjelpe folk, ikke noe som er bedre. så om han er en svekkling ta det opp med han ikke meg. dessuten har jo forsvaret den beste voksenopplærings tjenesten ever!

 

forresten folket, forsvaret i dag handler ikke om skyting å kriging. det handler om karakter forming å få med seg gode holdninger, erfaring og balast om seg selv til framtiden. det kan komme godt med. det er for de som vil å skyte å krige, da søker du deg ganske enkelt til utenlands tjeneste. om norge som det er i dag kommer i krig så har vi tapt. og det hadde vi også gjort med det forsvaret vi en gang hadde, vi er en lilleput. derfor har vi slike avtaler med andre land ;)

Endret av kermitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg personlig ser ikke vitsen i det!

 

løpe idiot rundt i skau og mark og adlyde en drittunge som garanter er 5 år yngre enn deg og tror han har noe å stille opp med.

 

i tilleg bortkasta 1 år uten sin egen fritid, private hobbyer og tjene penger.

glem det! forsvaret har ingenting nyttig for min del å komme med og da er det helt bortkasta for min del har ingenting med å takle det eller ikke.

 

x2, skal godt gjøres å ha LYST til å dra i militæret, med mindre man skal ta utdannelse da!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår