dag123 Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 (endret) Hei. har tenkt og bytte vannpumpa på min golf 3 td 94 mod. er det mulig og bytte den uten og ta av reg reima? Og hva er forskjellen på golf TD TDK og GTD? Endret Januar 7, 2010 av dag123 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag 3 diesel purke Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 det er fult mulig :) trenger bare ta av servopumpen å skru løs dynamoen :)pluss servoreima og dynamoreimen :) Siter golf 3 tdk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag123 Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 ok det høres bra ut..ble litt skeptisk da jeg fikk i den nye vannpumpa,det ser ut som deler av den går bak reg reima. bare og håp på litt varm vær så blir det bytte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hei. har tenkt og bytte vannpumpa på min golf 3 td 94 mod. er det mulig og bytte den uten og ta av reg reima? Og hva er forskjellen på golf TD TDK og GTD? Ikkeno som heter Golf TD. Tdk er mekanisk turbodieselmotor, D er mekanisk sugediesel, Tdi er Turbo Direct Injection (Turbo + dieselpumpe er styrt av en hjerne) GTD er samma som Gti, bare med dieselmotor. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag123 Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 ja hadd det vært så enkelt hadd det ikke vært noe problem!!! må også av med regreim dekselet, for å få til det må jeg av med veiv hjulet!!!og da er jo reg reima av!! det står 4 skruer på vann pompa bak et hjul som reg reima går på!! så det ble faan så my mer arbeid en jeg trodde.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 kansje derfor jeg aldri fant hjernen på min tdk:D rev i stykker halve insiden på bilen, da jeg aldri kunne finne den forbanna hjernen:D lissom en vw guru som påsto det skulle være det:P Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Øyhh!!! Du løsner IKKE senterbolten på veivakselen! Dette er en STREKKBOLT som i tilfelle må erstattes med en ny en. Den trenger du egentlig ALDRI å løsne. Ribbereima som driver vannpumpa sitter på det store hjulet på veivakselen. Dette er festet med de fire 6mm umbrakoskruene (8mm skruer, 6mm umbrako). Det er bare å løsne plastkappa rundt hjulet. Det er ikke være nødvendig å demontere dette hjulet for å skifte vannpumpe. Hvis det derimot er lenge siden forrige regreimskifte (90k) så skifter du den nå. (For å snu det på hodet -vannpumpe skifter vi "alltid" når vi skifter regreim. Strammehjul skifter vi annenhver gang (180k) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg