Gå til innhold

FM3 - R3 Langdistanse serie - LeMans 8 Runder i kveld klokka 20.00

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Blir mye S-klasse kjøring, så vi blir veldig godt kjent med de bilene. Så det blir mye biler som står og støver ned.

 

I denne serien skal det kjøres med R3 biler, og kun biler som i utgangspunktet er i R3 klassen kan benyttes. Det skal være en bil som er "ferdig tunet" og med full race dekor. Dekoren er det selvsagt lov å erstatte med en annen.

 

Bilene har noen få muligheter for tuning, felg/felgstørrelse, fjerne restriktor, bremser og lettere aksling. Dette kan byttes, så lenge bilen holder seg innenfor R3 klassen.

 

Oppsett er individuelt, men disse bilene har i utgangspunktet ganske greie setup, men er nok en del å hente for det.

 

Dette er som tittelen sier en langdistanse serie, så det vil ikke bli kjørt løp hver uke, men 1 til 2 ganger i måneden.

 

Racene kjøres også her utelukkende på virkelige baner. Distansen på disse vil være minimum 100km. Ca. racetid 35 - 50 min.

 

Eks. Nürburgring - 5 Runder eller Le Mans La Sarthe 8 Runder.

 

Har også planer om noen "special events", eks. 24 Runder på Le Mans, kommer tilbake til det senere.

 

Liste over tillatte biler:

 

2005 Acura Forza Motorsport NSX

2001 BMW Prototype Techn.Group M3 GTR

2005 BMW Motorsport M3 GTR

2009 BMW Rahal Letterman Racing M3 GT2

2005 Chevrolet Tiger Racing Corvette Z06

2003 Chevrolet 3R-Racing Corvette Z06

2005 Chevrolet Whelen Engineeering Corvette Z06

2008 Dodge Primetime Racing Viper CC

2008 Dodge Mopar Viper CC

2000 Dodge Viper Oreca

2000 Dodge Carsport Holland Viper

2002 Dodge Zakspeed Viper

2003 Dodge Zakspeed Viper

2006 Ferrari Risi Competizione F430 GT

2008 Ferrari Farnbacher Racing F430 GT

2008 Ferrari Tafel Racing F430 GT

2004 Ford Tiger Racing Mustang

2009 Ford FG Falcon

2009 Holden Commodre VE

2005 Nissan Dreamcube's Advan Z

2003 Nissan Haseimport Endless Z

2005 Panos Esperante GTLM

2006 Panos Esperante GTLM

2005 Porsche 911 GT3-RSR

2007 Porsche 911 GT3-RSR

2008 Porsche 911 GT3-RSR

2003 Subaru Impreza

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R3 er tøfft det men dette blir for lange løp etter min smak, syns vi er på grensa til hvor lange løp vi kan kjøre i 70-80 talls- og supercarserien. Plassringene i løpene setter seg som regel etter ett par runder å da er det kjedlig å kjøre så mange runder.

R3 krever jo nesten at det blir brukt de samme banene som i de 2 andre seriene også, så da blir det veldig likt.

ikke meningen å være veldig negativ men...

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for at bilene skal være så like som over hodet mulig at jeg kun har tillatt biler som er i R3 fra før, og ikke S biler som er bygd opp til å bli R3. Selv om det er ganske like biler i S klassen også, så er det likevel større forskjell enn det er på R3bilene, slik at et løp gjerne avgjøres etter 2-3 runder.

 

Tror ikke det vil være tilfelle i R3 ettersom alle bilene er i samme klasse fra før, og ikke er bydg opp fra en lavere klasse.

 

Har bare vært untaksvis at noen har dratt fra mye på de løpene som det har vært testet så langt. Sinnsykt jevnt løp på Ringen i går og på Le Mans, konstant fighting fra start til mål. Mugello ble et "tulleløp" så der ble det ikke videre jevnt men...

 

Flere av bilene her er jo biler som man får ettersom man går opp i level også, så det er ikke nødvendig å kjøpe en ny bil hvis man har lite penger, bilene kan fint brukes som de er. Men ja, jeg er enig med Urabus, det er mest morro å bygge opp en bil fra bunnen.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt testing i går, gikk ikke spesielt bra for min del ettersom jeg gjorde idiotiske feil stort sett hele tida.

 

Noe av grunnen til at jeg vil ha litt lange løp i denne serien, er at jeg har planer om at det kjøres med obligatoriske pitstop, slik at det blir litt strategi inni bildet også, ikke bare å kjøre runde på runde uten at en må tenke på dekkslitasje, drivstoff forbruk og evt skade på bilen.

 

Ta det enda et lite steg videre. Det som er litt synd er jo at alle biler har det samme forbruket uansett, vekt, effekt og motorstørrelse. Er nødvendigvis ingen fordel å ha en lett bil med litt mindre motor og mindre forbruk.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som kjøringa ble på noen baner i går kunne jeg godt kjørt 10-20 runder, sålenge feltet holder seg samla så om R3 er så gjevn vil jeg absolutt være med på det her!

Liker også det med litt strategi-kjøring =D

Har en R3 Porcshe som står klar ;)

- 89" Volvo 745GLT, B234F

 

- Forza 3 & 4 -> GT: HvedingN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det går jo over 70/80 car series ikveld da.

Kanskje det hadde vært mulighet og startet kl 19 eller noe?

Da kunne jeg ha blitt med men jeg skal bli med på 70/80 car series ikveld.

Bare en liten tanke.

GT: Ole Stensrud

Bare add så tar vi en kamp, Er med på alt :)

 

 

Det er ikke farten som dreper!, det er hvor fort man stopper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det modern supercar...

Langdistanse serien ble ikke noe av. Generelt for lite interesse og for like biler...

 

Men jeg kommer til å sette opp et langdistanse løp på LeMans litt etter hvert... 24 Runder med full skade og obligatorisk pit stop.

 

Men eller så er denne serien lagt død.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår